به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، در بحبوحه نگرانی‌های تقاضا، قیمت نفت از بالاترین سطح خود فاصله گرفت. از سوی دیگر معامله‌گران نگران تشدید تشن‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه هستند.

آژانس بین‌المللی انرژی در گزارش ماهانه خود اعلام کرد که انتظار دارد، تقاضای جهانی نفت در سال 2024 به میزان 1.24 میلیون بشکه در روز رشد کند؛ این میزان 180 هزار بشکه در روز بالاتر از پیش‌بینی قبلی این آژانس است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز (30 دی) با 51 سنت معادل 0.65 درصد کاهش به 78 دلار و 49 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 69 سنت معادل 0.94 درصد کاهش، در کانال 73 دلار و 15 سنت معامله می‌شود.

تحلیل و بررسی شاخص نفت برنت

تحلیل و بررسی قیمت نفت 30 دی

با توجه به رفتار محتاطانه معامله‌گران در آستانه آخر هفته، نفت برنت از بالاترین سطح خود فاصله گرفت. افزایش تنش‌ها در خاورمیانه از بازارهای نفت حمایت کرد، اما سرمایه‌گذاران نگران سلامت اقتصاد جهانی هستند.

اگر نفت برنت به بالاتر از سطح 80.00 دلار حرکت کند، شتاب صعودی بیشتری به دست خواهد آورد و به سمت سطح مقاومت بعدی در 83.50-84.50 دلار حرکت خواهد کرد.

تحلیل و بررسی شاخص نفت وست تگزاس اینترمدیت

تحلیل و بررسی قیمت نفت خام وست تگزاس 30 دی

معامله گران در حال گمانه زنی و ارزیابی میزان تقاضا در بازارهای نفتی هستند و همین موضوع باعث شده است که نفت WTI در یک محدوده رفت و برگشتی حرکت نماید.

نمودار تکنیکال بازار تغییر چندانی را نشان نمی‌دهد، زیرا نفت WTI باید بالاتر از سطح 74.00 دلار قرار گیرد تا فرصتی برای به دست آوردن شتاب صعودی پایدار داشته باشد.

تحلیل و بررسی گاز طبیعی

تحلیل و بررسی گاز طبیعی 30 دی

قیمت گاز طبیعی در حال کاهش است، زیرا معامله‌گران بر روی این موضوع قیمت گذاری کرده‌اند که هوای گرم تقاضا برای گاز طبیعی را کاهش می‌دهد.

با وجود شرایط قوی فروش اخیر، شاخص قدرت نسبی (RSI) در قلمرو متوسط باقی ماند، بنابراین فضای زیادی برای به دست آوردن شتاب نزولی بیشتر وجود دارد.

نکات کلیدی

گاز طبیعی همچنان تحت فشار قوی باقی ماند، زیرا پیش‌بینی‌ها حاکی از گرم شدن هوا است.

نفت WTI علیرغم افزایش تنش‌ها در خاورمیانه از بالاترین سطح خود فاصله گرفت.

نفت برنت به زیر سطح 79 رسید.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Fxempire

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array