به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، با ثابت ماندن نرخ بهره فدرال رزرو، بازارهای طلا پس از کاهش تا یک سطح مشخص دوباره شروع به بازیابی کردند، چرا که خریداران زیادی آماده ورود به بازار بودند. در چنین وضعیتی است که ما همچنان شاهد بازگشت خریداران به وضعیت هستیم، زیرا نگرانی‌های ژئوپلیتیکی زیادی وجود دارد که باعث می‌شود مردم به بازارهای طلا روی بیاورند. علاوه بر این، بانک‌های مرکزی در سراسر جهان بسیار بیشتر از آنچه در ابتدا تصور می‌شد طلا خریداری کرده‌اند، و بنابراین کاملاً منطقی است که شاهد فشارهای صعودی زیادی باشیم.

هر اونس طلا در حال حاضر و در زمان نگارش مقاله در ساعت 10:35 دقیقه روز پنجشنبه 11 آبان، با 0.21 درصد یا 4.24 دلار افزایش نسبت به روز گذشته، در کانال 1985 دلار و 71 سنت مورد معامله قرار می‌گیرد.

تحلیل و بررسی بازار طلا

قیمت طلا

یک سطح کلیدی قیمت در کوتاه مدت از ژوئیه تاکنون کانال 1987 دلار بوده است. طلا توانست بیش از دو روز پس از رالی بالای این قیمت بسته شود، اما نتوانست بالای آن دوام بیاورد. بسته شدن روزانه بالاتر از این قیمت قدرت را نشان می دهد و تکمیل اصلاح را بیشتر تایید می‌کند.

بازار در میانه تلاش برای ایجاد نوعی گوه صعودی است، اما در این مرحله احتمال دارد که ما همچنان شاهد یک خط خرید در زیر باشیم، حتی اگر شکست بخوریم و پایین برویم. در زیر، میانگین متحرک نمایی 50 روزه (EMA 50) درست زیر سطح 1950 دلار قرار دارد و به نظر می‌رسد که حمایت خوبی ارائه می‌دهد. از سوی دیگر، این احتمال وجود دارد که بازار طلا در نهایت به سطح 2050 دلار برود، که مقدار قابل توجهی مقاومت را در بازار ارائه کرده است.

در هر صورت این بازاری است که به نظر می‌رسد کماکان شاهد نوسانات بزرگی خواهد بود، چرا که نگرانی‌های ژئوپلیتیکی زیادی وجود دارد که معامله‌گران و مردم را به سوی خرید طلا به عنوان یک دارایی امن سوق می‌دهد. تصور اینکه بازار در شرایط کنونی به مقدار قابل توجهی کاهش یابد، دشوار است. با این وجود بهتر است در اندازه موقعیت‌های خود نهایت احتیاط را رعایت کنید. در نهایت به نظر می‌رسد شباهت‌هایی بین رالی کنونی و رالی سال 2022 دیده می‌شود.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Fxempire ، Fxempire ، Fxempire

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array