به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، به نظر می‌رسد که اقتصاد ایالات متحده، بحران بانکی، سیاست پولی فدرال رزرو و بازدهی بالاتر خزانه‌داری بر قیمت طلا تأثیر می‌گذارد و در عین حال نوسانات را افزایش می‌دهد. گزارش مشاغل ایالات متحده که روز جمعه (15 اردیبهشت) منتشر شد، بالاتر از حد انتظار بود و سرمایه‌گذاران را به سمت دلار آمریکا سوق داد. در این شرایط بازارهای طلا شرایط سختی را سپری کردند.

لازم به ذکر است که طلا نزدیک به سطح مهم روانی 2000 دلار حمایت دریافت کرد. در صورتی که طلا به بالای 2025 دلار بازگردد، به سمت مقاومت بعدی که در 2050 دلار قرار دارد، حرکت خواهد کرد.

تحلیل تکنیکال بازار طلا

 

طلا

بازارهای طلا در روز جمعه پس از نشان دادن نشانه‌هایی از فرسودگی در روز پنج‌شنبه، نسبتاً افت کردند. در این مرحله، خریداران دوباره به بازار بازگشتند و به احتمال زیاد خریداران به تلاش خود برای بالا بردن قیمت طلا ادامه خواهند داد، زیرا ما برای مدت طولانی شاهد یک روند صعودی قوی در بازار فلز گرانبها بوده‌ایم.

در زیر سطوح کنونی، ما متحرک نمایی 50 روزه (EMA 50) را داریم که درست زیر ناحیه تثبیت قبلی است، بنابراین فکر می‌کنم تا حدی منطقی است که بازار تا حدودی کف‌سازی نماید. در کنار تمامی اینها و به لحاظ فاندامنتال، نگرانی‌های زیادی در سرتاسر جهان در مورد حفظ دارایی‌ها در زمان رکود وجود دارد، و این همیشه به نفع طلا بوده است.

به این سقوط شارپی به عنوان یک فرصت خرید خوب نگاه کنید و مطمئن باشید در نهایت شاهد بازگشت خریداران به بازار خواهیم بود. مهمترین عاملی که می‌تواند بازار را دستخوش تغییرات نماید و باید زیر نظر داشته باشید، این است که ببینیم در آخر هفته چه اتفاقی برای بانک‌های منطقه‌ای در ایالات متحده می‌افتد، زیرا تعداد زیادی از آنها با مشکلات فزاینده‌ای روبه‌رو هستند. شاید معامله‌گران سعی کنند برای حفظ دارایی خود از این افت به عنوان یک موقعیت بالقوه ورود به بازار استفاده کنند.

اشتباه نکنید، بازار احتمالاً همچنان بی‌ثبات خواهد بود، اما مطمئناً اکنون زمان فروش نیست. گمان می‌رود که بیشتر فشارهای نزولی که دیدیم، برای جذب سرمایه‌های جدید و فرصت ورود سرمایه‌گذاران بزرگ بوده باشد.

قیمت طلا در اواسط جلسه معاملاتی روز جمعه (15 اردیبهشت) به دلیل انتشار آمار مشاغل بالاتر از حد انتظار در ایالات متحده کاهش یافت. این امر باعث شد تا معامله‌گران نسبت به پیش‌بینی‌های قبلی خود در مورد کاهش احتمالی نرخ بهره توسط فدرال رزرو تجدید نظر کنند. در ساعت 15:45 به وقت گرینویچ، طلا با 33.20 دلار یا 1.62 درصد کاهش در سطح 2016.80 دلار معامله شد. صندوق سهام طلای ایالات متحده SPDR (GLD) در کانال 187.42 دلار است که 3.02 دلار یا 1.59 درصد کاهش نشان می‌دهد.

طلا پس از صعود به 2072 دلار و 19 سنت در روز پنجشنبه (14 اردیبهشت) 1.3 درصد در هفته افزایش یافت که مهمترین دلیل این چرخش قیمت فلز زرد مربوط به سخنرانی فدرال رزرو مبنی بر احتمال توقف افزایش نرخ بهره بود. هر چند این افزایش چندان دوام نیاورد، زیرا کارفرمایان آمریکایی در ماه آوریل استخدام و همچنین دستمزدها را افزایش دادند و این موضوع قیمت طلا را کاهش داد؛ به طوری که فلز زرد از سطح 2072 سقوط کرد و در حال حاضر، در زمان نگارش این مقاله در رنج 2014.99 دلار مورد معامله قرار می‌گیرد.

ابهامات اقتصادی مهمترین دلیل نوسانات طلا

نوسانات طلا به شدت تحت تاثیر عدم اطمینان پیرامون بخش بانکی، سقف بدهی ایالات متحده، سیاست فدرال رزرو و جهت‌گیری نرخ بهره قرار دارد. در حالی که این آمارها ممکن است منجر به افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در ماه ژوئن نشود، اما از سوی دیگر افزایش نرخ بازدهی 10 ساله خزانه‌داری عاملی است که ممکن است بر قیمت طلا فشار وارد کند.

آینده طلا به آمار اقتصادی گره خورده است

با نگاه به آینده، هرگونه داده اقتصادی که به کند شدن اقتصاد ایالات متحده و کاهش بالقوه نرخ بهره در میان مدت تا بلندمدت اشاره کند، احتمالاً از قیمت طلا حمایت می‌کند. برعکس، آمار مثبت اقتصادی ممکن است اثر معکوس بر قیمت فلز گرانبها داشته باشند.

معامله‌گران به بحران بانکی چشم دوخته‌اند

گذشته از آمارهای اقتصادی، تحولات بخش بانکی و سقف بدهی ایالات متحده نیز در کانون توجه سرمایه‌گذاران است. عدم اطمینان در این زمینه‌ها می‌تواند به افزایش تقاضا برای طلا منجر شود. با این حال، تحلیلگران هشدار می‌دهند که استرس بالا در همه بازارها از جمله طلا می‌تواند باعث کاهش قیمت‌ها شود. بنابراین، در زمان عدم اطمینان بالا در مورد بخش بانکی ایالات متحده و سقف بدهی، مهم است که موقعیت‌های خود را درست مدیریت کنید، زیرا تغییرات قیمتی می‌تواند گاوها و خرس‌ها را به تله بیندازد.

تحلیل تکنیکال نقره

نمودار نقره

نقره کاهش یافت، زیرا معامله‌گران مقداری از سود خود را نزدیک به بالاترین سطح سالانه خارج کردند.

اگر نقره به زیر سطح 25.60 دلار بازگردد، به سمت حمایت 25.30 دلار خواهد رفت. حرکت به زیر 25.30 دلار، نقره را به سمت حمایت در 25.00 دلار سوق خواهد داد.

سطوح حمایتی نقره عبارتند از: 25.60، 25.30 و 25 دلار

سطوح مقاومتی نقره عبارتند از: 26 دلار، 26.30 و 26.50 دلار

تحلیل تکنیکال پلاتین

پلاتین

پس از انتشار گزارش‌های قوی مشاغل در ایالات متحده، با کاهش ترس از رکود اقتصادی، پلاتین دوباره تغییر روند داد. حرکت به بالای 1065 دلار پلاتین را به سمت مقاومت در 1080 دلار سوق خواهد داد. در صورتی که پلاتین از این سطح بالاتر برود، به سمت مقاومت بعدی در 1100 دلار خواهد رفت.

سطوح حمایتی پلاتین عبارتند از: 1050، 1030 و 1000 دلار

سطوح مقاومتی پلاتین عبارتند از: 1065، 1080 و 1100 دلار

 

تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: fxempire ، fxempire

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array