به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، اتحادیه اروپا به شبکه اجتماعی ایکس (X) هشدار داده است که ممکن است این پلتفرم با جریمه‌های سنگینی روبرو شود، زیرا قانونگذاران این اتحادیه معتقدند سیستم تیک آبی ایکس برای کاربران فریبنده و ناقض قوانین شاخص رسانه‌های اجتماعی است. ماسک اواخر روز جمعه ضمن واکنش به این ادعا پاسخ داد: «ما مشتاقانه منتظر یک نبرد عمومی در دادگاه هستیم».

کمیسیون اروپا نتایج اولیه تحقیقات خود را منتشر کرده و گفته است که عملکرد این پلتفرم با قانون خدمات دیجیتال منطقه مطابقت ندارد. در صورت تایید این نتایج، ایکس (X) با جریمه‌ای تا 6 درصد از گردش مالی جهانی خود مواجه خواهد شد.

دلیل ادعای کمیته مبنی بر نقض قوانین توسط ایکس چیست؟

بازوی اجرایی اتحادیه اروپا گفته است که ایکس (X) در سه زمینه ناقض قوانین بوده است: اولاً این پلتفرم با فراهم کردن امکان خرید تیک آبی، که قبلا راهی برای نشان دادن صحت و اعتبار یک حساب کاربری بود، باعث شد انبوهی از حساب‌های جعلی و اطلاعات گمراه‌کننده به واسطه این تیک آبی کاربران را فریب دهند.

ایکس اتحادیه اروپا

عدم امکان دسترسی محققان به داده‌های در دسترس عموم مانند پست‌ها و اجرای یک مجموعه تبلیغاتی نامناسب، که مانع از بررسی دقیق تبلیغات، از جمله آگهی‌های گمراه‌کننده، در این پلتفرم می‌شوند از دیگر دلایل کمیته برای اثبات ادعای آن است. کمیسیون گفته است پایگاه داده مربوط به تبلیغات ایکس قابل‌ جستجو و قابل‌ اعتماد نیست و تبلیغاتی در آن وجود دارد که گروه‌های آسیب‌پذیر را هدف قرار می‌دهند.

ایکس معمولاً ارقام مالی رسمی را منتشر نمی‌کند. اما مدیر اجرایی تسلا اذعان کرده است که درآمدهای تبلیغاتی شرکت از سال 2022 ، به میزان قابل توجهی کاهش یافته و به چیزی در حدود 3 میلیارد دلار در سال 2023 رسیده است.

این کمیسیون گفت: «شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد عوامل مخرب با انگیزه از «حساب تأیید شده» برای فریب کاربران سوء استفاده می‌کنند.

ماسک نیز در پاسخ مدعی شده است که کمیسیون اروپا معامله‌ای مخفی و غیرقانونی را به این پلتفرم پیشنهاد کرده و گفته است اگر ایکس بی‌سروصدا گفتگوها را سانسور کند، جریمه نخواهد شد و به نظر می‌رسد سایر پلتفرم‌ها این معامله را پذیرفته‌اند. وی تهدید کرد که اقدامات قانونی لازم را علیه این کمیسیون آغاز خواهد کرد.

«تیری برتون»در مقابل ضمن تاکید بر وجود راه حل مصالحه برای حل‌وفصل پرونده، گفته است هیچ معامله محرمانه‌ای وجود نداشته و نخواهد داشت.

منبع: theguardian

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array