به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، ایپ کوین (APE)، توکن بومی اکوسیستم یوگالبز (Yuga Lab) به تازگی حدود 40 میلیون توکن را به عنوان بخشی از برنامه آزادسازی خطی توکن‌های خود، روانه بازار کرده است.

این آزادسازی حدود 4 درصد از کل عرضه ایپ کوین (APE)، به ارزش 160 میلیون دلار را تشکیل می‌دهد. با این اوصاف، اکنون بیش از 42 درصد از کل عرضه این توکن در بازار به گردش درآمده است.

بر اساس داده‌های کوین مارکت کپ (CoinMarketCap)، آخرین آزادسازی توکن که روز 16 فوریه (27 بهمن) صورت گرفته بود، با کاهش بیش از 7 درصدی ارزش ایپ کوین (APE) همراه شد. با کمال تعجب، این بار این توکن روندی معکوس را در پیش گرفت و در بازه زمانی 24 ساعته، بیش از 6 درصد افزایش قیمت را به ثبت رساند.

البته در این لحظه، ایپ کوین با کاهش 6.40 درصدی در تایم فریم روزانه به حدود 4 دلار و 30 سنت رسیده است ولی در بازه هفتگی، با حدود 11 درصد افزایش، همچنان در منطقه سبز معامله می‌شود.

نمودار روزانه ایپ کوین

نمودار روزانه قیمت ایپ کوین؛ منبع: کوین مارکت کپ

هیجان انباشت ایپ کوین

آزادسازی توکن در فضای کریپتو می‌تواند کاری مشکل و چالش برانگیز باشد. چرا که در حالی که این توکن‌ها برای تامین نقدینگی بازار و کمک به گسترش پروژه طراحی شده‌اند، می‌توانند به منبع فشار تورمی تبدیل شده و منجر به کاهش قابل توجه قیمت‌ها شوند.

با این حال، در مورد اخیر، شواهدی قوی وجود دارد که نشان می‌دهد ایپ کوین (APE) به صورت عمده خریداری شده و همین امر منجر به آغاز رویداد آزادسازی توکن‌ها شده است.

طبق تقویم آزادسازی، موجودی ایپ کوین (APE) در صرافی‌های متمرکز از ماه دسامبر سال گذشته (آذر) به طور قابل توجهی کاهش یافته است. جالب اینجاست که این درست زمانی بود که این پلتفرم برنامه استیکینگ خود را راه‌اندازی می‌کرد.

کیف پول‌های هوشمند نیز شروع تخصیص موجودی APE خود را افزایش دادند. احتمالاً انگیزه درو کردن پاداش‌های استیکینگ باعث شد که کاربران به جای فروختن توکن، تصمیم بگیرند آنها را برای مدتی هولد کنند.

طبق گزارش دان آنالیتیکس (Dune Analytics)، استخر استیکینگ ایپ کوین (APE) در زمان نگارش این مطلب، حدود 81 درصد بازده سالانه داشته است. به علاوه، یک مکانیسم تشویقی نیز برای پاداش دادن به کسانی که زودتر اقدام به استیکینگ کرده‌اند وجود دارد. از این رو، کششی قوی برای نگه داشتن APE توسط سهامداران وجود داشت.

برنامه پاداش استیکینگ ایپ کوین

برنامه پاداش استیکینگ ایپ کوین؛ منبع: Dune Analytics

علاوه بر موارد فوق، حجم تراکنش‌های ایپ‌کوین نیز روز 17 مارس (26 اسفند) به 125.9 میلیون رسید و بالاترین سطح 11 ماه اخیر خود را ثبت کرد. همین امر به تئوری انباشت اعتبار می‌دهد.

موجودی آدرس‌های بزرگ این توکن نیز از ابتدای سال به شدت افزایش یافته است، که نشان می‌دهد اشتهای نهنگ‌ها برای APE رو به افزایش است.

به لحاظ تکنیکال، بسیاری از اندیکاتورها با یک چشم‌انداز صعودی برای ایپ‌کوین (APE) در بازه زمانی روزانه همراه شده‌اند.

شاخص مقاومت نسبی (RSI) روند صعودی را آغاز کرده و بالای سطح 50 قرار گرفته است. اندیکاتور حجم تعادلی (OBV) نیز اخیراً سقف و کف‌های بالاتری تشکیل داده است که حاکی از تقاضای بالا برای این ارز است. به علاوه،  میانگین متحرک واگرایی همگرایی (MACD) شروع یک چرخه صعودی پس از کراس اوور را تایید می‌کند.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: ambcrypto

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array