به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، این روزها تغییرات بسیاری در اینستاگرام درحال اتفاق افتادن است. خصوصاً در بخش نحوه به‌اشتراک‌گذاری محتوای کاربران با مخاطبان، تغییرات مشهودی مشاهده می‌شود.

امروز، این اپلیکیشن تحت مدیریت متا اعلام کرد که قصد دارد مجدداً تمرکز خود را به ابزارهای خلاقانه تولید محتوا اختصاص دهد. با انتشار این اعلامیه، تعداد زیادی ابزار و قابلیت جدید در دسترس کاربران قرار گرفته که قاعدتاً خبر خوشی برای قشر سازندگان محتوا در این پلتفرم محسوب می‌شود.

فیلتر اینستاگرام
نمایی از عملکرد فیلترهای خلاقانه و جدید

فیلترهای جدید اینستاگرام

از این قابلیت‌های جدید می‌توان به معرفی فیلترهای تازه پس از مدت‌ها اشاره کرد. بیش از 25 فیلتر جدید به این بخش اینستاگرام (در سیستم‌عامل iOS) افزوده شده است. طبق معمول همیشه، کاربران می‌توانند به کمک اسلایدر اختصاصی در بخش تنظیمات فیلترها، میزان شدت رنگ و نور آن را براساس سلیقه خود شخصی‌سازی کنند.
همچنین برای اولین بار در تاریخ این اپلیکیشن، برخی از این فیلترهای جدید “ساختار” و “زاویه” تصاویر را هدف قرار می‌دهند؛ نه صرفاً نور و رنگ آنها را.

اینستاگرام با توسعه قابلیت فیلترهای خود در تلاش است تا طیف وسیع‌تری از ابزار ادیت و ویرایش تصاویر را در اختیار کاربران خود قرار داده و آنها را به استفاده هرچه بیشتر از این فضا ترغیب کند. بسیاری از کاربران برای ادیت عکس‌ پست‌های خود به اپلیکیشن‌های واسطه‌ای مانند VSCO، Picsart و پلتفرم‌های مشابه رجوع می‌کنند.
تلاش‌های اخیر کمپانی متا برای توسعه قابلیت‌های ویرایشی اینستاگرام، اقدامی در مسیر حفظ و نگه‌داری کاربران در همین محیط به‌جای خارج شدن از فضای اینستاگرام است.

برخی از فیلترهای جدید اینستاگرام به شرح زیر هستند:
Fade – Simple – Boost – Graphite – Hyper – Rosy – Emerald – Midnight – Halo – Zoom blur – Wide angle – Wavy – …

Reels
نمایی از ابزارهای برش، چرخش و غیره در بخش Reels

بهبود مکانیزم‌های بخش Reels

از دیگر تغییرات به‌وجود آمده در ابزارهای خلاقانه تولید محتوا در اینستاگرام می‌توان به بهبود سازوکار ساخت و انتشار ویدیوهای Reels (ریلز) اشاره کرد.
به گفته این کمپانی، ابزارهایی برای تغییر اندازه، برش و چرخش کلیپ‌های مجزا درحال طی کردن مراحل آزمایشی هستند و به‌زودی دو دکمه اختصاصی undo و redo نیز به این ابزارها افزوده خواهد شد.

اینستاگرام اعلام کرد که اضافه شدن 10 صدای اختصاصی (به زبان انگلیسی) در قالب ابزار تبدیل متن به صدا نیز در دستور کار است و قرار است تعدادی فونت جدید نیز به بخش نگارشی اضافه شود.

ریلز اینستاگرام
نمایی از فونت‌ها و فایل‌های صوتی جدید

ساخت استیکر اختصاصی با عکس‌های شخصی!

یکی دیگر از قابلیت‌های جدید و هیجان‌انگیز اینستاگرام، امکان ایجاد استیکرهای شخصی‌سازی شده برای کاربران خواهد بود.
افراد می‌توانند از تصاویر و ویدیوهای خود و یا با استفاده از تصاویر و ویدیوهای به اشتراک گذاشته شده در اینستاگرام، استیکرهای اختصاصی ایجاد کنند. به گفته این کمپانی، این قابلیت جدید براساس مدل هوش مصنوعی Segment Anything انحصاری متا توسعه یافته است.

آپدیت اینستاگرام
نمایی از داده‌های آماری مخصوص سازندگان محتوا

از دیگر تغییرات جدید اینستاگرام می‌توان به دسترسی سریع‌تر به بخش فایل‌های صوتی هنگام ساخت ویدیوهای Reels، نمایش بهینه فایل‌های پیش‌نویس شده (draft)، و داده‌های بیشتر برای سازندگان محتوا اشاره کرد.

در مورد قابلیت داده‌های آماری، اینستاگرام اعلام کرده در طی چند ماه آینده قصد دارد داده‌های مفیدی مانند “آمار لحظه‌ای کاربرانی که درحال تماشای این ویدیو هستند” را در اختیار تولیدکنندگان محتوا قرار دهد.

همچنین، در یک تغییر انقلابی، این اپلیکیشن تصمیم گرفته تا قابلیت محبوب Close Friends خود را گسترش داده و آن را به فید اصلی کاربران نیز اضافه کند.

در گذشته، کاربران اینستاگرام فقط می‌توانستند استوری‌های خود را به‌جای همه دنبال‌کنندگان، با عده محدودی از مخاطبان خود به‌اشتراک بگذارند. اما از این پس، امکان به‌اشتراک‌گذاری پست‌های فید اصلی و ریلزها به‌صورت Close Friends با عده محدودی از مخاطبان نیز میسر شده است. کاربران می‌توانند قبل از آپلود و انتشار یک پست یا ریلز جدید، از طریق منوی “Audience”، لیست اختصاصی Close Friends خود را ایجاد کنند. این پست‌ها با نمایش یک ستاره سبز از دیگر محتواها متمایز خواهند شد.

منبع: The Verge

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array