به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، مدیرعامل متا، مارک زاکربرگ، روز پنجشنبه اعلام کرد که این شرکت معرفی شخصیت‌های هوش مصنوعی (AI) ساخته شده توسط سازندگان از طریق استودیو هوش مصنوعی متا ( Meta AI studio) را در اینستاگرام آغاز خواهد کرد. این آزمایشات قرار است در مرحله اول، در ایالات متحده انجام شوند.

این اطلاعیه درست همان روزی منتشر شد که شرکت Character.AI با پشتیبانی a16z، از قابلیت صحبت کردن با آواتارهای هوش مصنوعی از طریق تماس تلفنی را در اختیار کاربران قرار داد.

زاکربرگ خاطرنشان کرد که این چت بات‌ها مشخصاً با عنوان هوش مصنوعی علامت‌گذاری می شوند تا کاربران از ماهیت وجودی آنها آگاه باشند. وی افزود: «این اولین نسخه بتای این ابزار هوش مصنوعی است و ما به تلاش برای بهبود آنها ادامه می‌دهیم تا بتوانیم در کمترین زمان ممکن آن را در دسترس افراد بیشتری قرار دهیم.»

ظاهراً اینستاگرام با سازندگانی مانند Wasted و خالق فناوری Don Allen Stevenson III برای عرضه نسخه‌های اولیه این چت بات‌ها همکاری کرده است.

استودیو هوش مصنوعی اینستاگرام چیست؟

قابلیت جدید اینستاگرام با نام «استودیو هوش مصنوعی» (AI Studio) که فعلاً دراختیار برخی از کاربران قرار گرفته است، به آن‌ها اجازه می‌دهد نسخه چت‌بات هوش مصنوعی خود را راه‌اندازی کنند. طبق اعلام این شرکت، کاربران طی هفته‌های آینده می‌توانند هوش مصنوعی سازندگان مورد علاقه خود و چت بات هوش مصنوعی‌ متناسب با علاقه خود را در اینستاگرام ببینند. این قابلیت در ابتدا در صفحه پیام‌ها نمایش داده شده و با برچسب هوش مصنوعی مشخص می‌شوند.

چت بات اینستاگرام

طبق تصاویر منتشر شده، وقتی سازندگان چت‌ بات خود را می‌سازند، دکمه جدیدی با نام «Message» در پروفایل خود مشاهده می‌کنند که در کنار آن آیکون هوش مصنوعی نیز به چشم می‌خورد. متا با قراردادن کلمه «AI» در جلوی نام افراد و برچسب بتا (Beta، مشخص می‌کند که این مکالمه با هوش مصنوعی انجام می‌شود.

زاکربرگ در در مصاحبه‌ای که در کانال‌های اجتماعی خود به اشتراک گذاشت، با صحبت درباره لزوم گسترش کاربرد آواتارهای هوش مصنوعی گفت: «باید API‌های مختلفی وجود داشته باشد که منعکس‌کننده علایق مختلفی از طیف گسترده کاربران باشد. بنابراین بخش بزرگی از رویکرد ما در این طرح این است که به هر سازنده و در نهایت هر کسب‌وکار کوچک روی این پلتفرم اجازه دهیم یک هوش مصنوعی برای خود ایجاد کند تا به گسترش تعاملات آنها با جامعه و مشتریان کمک کند.” این ابزار هوش مصنوعی حتی می‌تواند به سلبریتی‌ها کمک کند با طرفداران خود تعامل داشته باشند، زیرا ممکن است در حال حاضر زمان کافی برای انجام این کار را نداشته باشند.

زاکربرگ خاطرنشان کرد: که «هنوز به خوبی نمی‌دانیم جذاب‌ترین، سرگرم‌کننده‌ترین و اعتمادسازترین فرمول برای این کار چیست. پس تصمیم گرفتیم ابزارهایی را دراختیار مردم  قرار دهیم و با این کار آزمایش کنیم و ببینیم بهترین گزینه چیست.»

متا آزمایش این ویژگی را در ابتدا با حدود 50 سازنده و درصد کمی از کاربران آغاز و سپس طی چند ماه آینده، آن را به افراد بیشتری معرفی خواهد کرد، با این امید که تا ماه آگوست بتواند به طور کامل از این مدل رونمایی کند. گفتنی است که متا اولین بار استودیوی هوش مصنوعی خود را سال گذشته در کنفرانس توسعه دهندگان معرفی کرد و به کسب و کارهای فعال در اینستاگرام اجازه داد چت بات های سفارشی خود را بسازند.

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array