به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، اینستاگرام در راستای مبارزه با آزار و اذیت کاربران، به‌ویژه نوجوانان در این پلتفرم، اعلام کرد دامنه ابزار “Limits” را گسترش خواهد داد. با این تغییر، نوجوانان می‌توانند تعاملات ناخواسته خود با سایر کاربران را محدود کنند.

با راه‌اندازی این قابلیت برای همه کاربران، نوجوانان فقط قادر خواهند بود نظرات, پیام‌ها, پاسخ‌های استوری, برچسب‌ها و منشن‌های گروه “Close Friends” خود را ببینند و تعاملات آن‌ها با سایر کاربران به حالت بی‌صدا (muted) تغییر خواهد کرد.

سابقه محدودیت‌ها در اینستاگرام

در حقیقت ویژگی Limits از سال ۲۰۲۱ و پس از آزار و اذیت فوتبالیست‌های تیم ملی انگلیس بعد از باخت در برابر ایتالیا در مسابقات نهایی یورو ۲۰۲۰ ، به صورت آزمایشی به اینستاگرام افزوده شد. ولی اکنون این قابلیت به صورت عمومی در دسترس همه کاربران قرار خواهد گرفت.

این ویژگی اکنون گروه «Close Friends» را برای نوجوانان به‌طور پیش‌فرض انتخاب می‌کند. پس از آن، تعامل کاربران خارج از این فهرست به حالت بی‌صدا تغییر کرده و پیام آنها در فید برنامه نشان داده نمی‌شود. افزون بر این، نوجوانان می‌توانند تعاملات خود با فالوورهای جدید را نیز محدود کنند.

اینستاگرام

اینستاگرام علاوه بر افزایش گستره دامنه ویژگی Limits، قابلیت دیگری درخصوص ویژگی محدودکردن افراد (Restrict) ارائه کرده است و به کاربران اجازه می‌دهد بدون بلاک کردن کاربر، تعامل خود با سایرین را کاهش دهند. با این ویژگی، اینستاگرام تمام نظرات رسیده از حساب‌های محدودشده را پنهان خواهد کرد و این گروه امکان تگ یا منشن کردن شما را نخواهند داشت.

لازم به ذکر است که اکتبر گذشته , چندین ایالت آمریکا از متا به خاطر تاثیر بر سلامت روانی کودکان و نوجوانان شکایت کردند. در اوایل این ماه , اتحادیه اروپا نیز تحقیقاتی را علیه فیس بوک و اینستاگرام در مورد طراحی اعتیادآور آن‌ها و تاثیر منفی آن‌ بر سلامت روانی جامعه آغاز کرد.

در همین راستا، اینستاگرام برای اثبات حسن نیت خود، محدودیت‌های جدیدی را مطرح کرد که مانع از دریافت پیام‌های صوتی در اکانت نوجوانان از افراد بالای 18 سالی می‌شد که آنها را دنبال نمی‌کنند. به علاوه، در ماه آوریل , این شرکت با معرفی یک ویژگی جدید، تصاویر برهنه نوجوانان را در اینستاگرام تار کرد.

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array