به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، کمپانی اینستاگرام درحال توسعه قابلیت جدیدی در بخش استوری‌هاست. کاربرد قابلیت جدید “My Week” افزایش نمایش و ماندگاری استوری‌های کاربران به مدت یک هفته کامل خواهد بود! این قابلیت هنوز در مراحل آزمایشی قرار دارد و در دسترس همه کاربران قرار نگرفته است.

استوری اینستاگرام

معرفی قابلیت استوری My Week

قابلیت My Week به کاربران این شانس را می‌دهد که استوری‌های خاص دلخواه خودشان را به‌مدت 7 روز در پروفایل خود به‌نمایش دربیاورند. این قابلیت جدید کنترل بیشتری را در نحوه زمان‌بندی استوری‌ها و اشتراک‌گذاری محتواهای شخصی با دیگران به کاربران ارائه می‌دهد.

براساس پست جدید محقق اپلیکیشن، الساندرو پالوزی در شبکه اجتماعی X، کاربران اینستاگرام می‌توانند استوری‌های بخش My Week را تا یک هفته به پروفایل خود افزوده و در هر زمان آنها را حذف نیز بکنند. همچنین امکان افزودن یک استوری فقط به این دسته‌بندی خاص نیز وجود خواهد داشت.

سازندگان محتوا می‌توانند از این قابلیت برای به‌اشتراک‌گذاری پشت‌صحنه تولید محتواهای و یا ایجاد یک مجموعه کوچک و جمع‌وجور از فعالیت‌های روزانه شخصی و یا کاری خود بهره بگیرند.
همچنین کسب‌وکارها می‌توانند از قابلیت My Week برای تبلیغ کردن محصولات جدید و یا خدمات موردعلاقه مشتریان استفاده کنند.

با توجه به اینکه این قابلیت هنوز در مراحل آزمایشی قرار دارد، هنوز مشخص نیست که دقیقاً زمان عرضه عمومی آن چه زمانی باشد.
شبکه اجتماعی اینستاگرام معمولاً چندین قابلیت جدید و کاربردی را به‌صورت همزمان توسعه داده و آزمایش می‌کند. به همین دلیل، طبیعتاً پروسه رفع باگ‌ها و بهبود عملکرد آنها پیش از عرضه عمومی کمی زمان‌بر خواهد بود.

دیگر آپدیت‌های جدید اینستاگرام

از جدیدترین آپدیت‌های شبکه اجتماعی اینستاگرام می‌توان به دانلود ویدیوهای Reels برای همه اکانت‌ها، فیلترها و استیکرهای هوش مصنوعی و همچنین افزوده شدن قابلیت Close Friends به فید اصلی اشاره کرد.

آدام موسری رئیس اینستاگرام دو روز پیش با انتشار پست جدیدی اعلام کرد که از این پس کاربران می‌توانند ویدیوهای ریلز (Reels) اکانت‌های عمومی را مستقیماً در گوشی خود دانلود و ذخیره کنند.
تا پیش از این، ذخیره کردن ویدیوهای ریلز تنها در خودِ اپلیکیشن اینستاگرام (تنها برای مشاهده) امکان‌پذیر بود و کاربران برای دانلود و ذخیره استوری‌ها، ویدیوهای Reels و غیره در گالری گوشی خود باید به وبسایت‌های واسطه‌ای مانند SnapInsta مراجعه می‌کردند.

از دیگر ابزارهای خلاقانه مبتنی بر هوش مصنوعی که جدیداً به اینستاگرام اضافه شده می‌توان از فیلترهای جدید برای ویرایش تصاویر پست‌ها، ابزار ویرایش ویدیوهای Reels از جمله برش، چرخش و تغییر اندازه کلیپ‌ها، فونت‌ها و فایل‌های صوتی جدید، ایجاد استیکر شخصی‌سازی شده به کمک تصاویر و داده‌های آماری مخصوص سازندگان محتوا نام برد.

در گذشته، کاربران اینستاگرام فقط می‌توانستند استوری‌های خود را به‌جای همه دنبال‌کنندگان، با عده محدودی از مخاطبان خود به‌اشتراک بگذارند. اما از این پس، کاربران می‌توانند پست‌های فید اصلی و ریلزهای خود را نیز به‌صورت Close Friends با عده محدودی از مخاطبان به‌اشتراک بگذارند.

قبل از آپلود و انتشار یک پست یا ریلز جدید، کاربران می‌توانند با انتخاب منوی “Audience”، لیست اختصاصی Close Friends خود را ایجاد کنند. سپس، پست و ریلزی که برای لیست دنبال‌کنندگان برگزیده منتشر شده است؛ با نمایش یک ستاره سبز از دیگر پست‌ها و ریلزهای عمومی متمایز خواهد شد

منبع: MS Power User

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array