به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بعد از اینکه اپل در جریان کنفرانس سالانه توسعه‌دهندگان 2024 از هوش مصنوعی اختصاصی خود تحت عنوان Apple Intelligence  رونمایی کرد، ایلان ماسک با انتشار یک پست در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

«اگر اپل مدل‌های هوش مصنوعی  OpenAI را در سطح سیستم‌عامل گوشی‌های خود استفاده کند، ورود کلیه دستگاه‌های اپل را در شرکت‌های خودم ممنوع خواهم کرد. این اتفاق یک نقض امنیتی غیرقابل قبول است.»

توییت ایلان ماسک

ماسک گفته است اگر شاهد چنین اتفاقی باشد، حتی بازدیدکنندگان شرکت‌های او نیز مجبور می‌شوند هنگام ورود به شرکت، دستگاه‌های اپل خود را تحویل بدهند و برای جلوگیری از ارتباط این دستگاه‌ها با سرورهای OpenAI یا اپل، آنها را در قفس‌های فارادی نگهداری خواهند کرد.

ماسک در ادامه انتقادات تند خود در یک پست دیگر نوشت:

« عجیب است که اپل نمی‌تواند هوش مصنوعی خودش را بسازد، اما می‌تواند مطمئن باشد که OpenAI از امنیت و حریم خصوصی شما محافظت می‌کند.»

وی حتی در پاسخ به پست جدید تیم کوک، مدیرعامل اپل در ایکس که در آن لینک معرفی Apple Intelligence را به اشتراک گذاشته بود گفت:

«من این را نمی‌خواهم. یا این جاسوس‌افزار را متوقف کنید یا استفاده از تمام دستگاه‌های اپل را در شرکت‌هایم ممنوع خواهم کرد.»

واکنش OpenAI به اظهارات جنجالی ایلان ماسک

درحالی شاهد این واکنش‌های شدید از سوی ایلان ماسک هستیم که OpenAI در وب‌سایت رسمی خود صراحتاً اعلام کرده است که حریم خصوصی کاربران در هنگام دسترسی به ChatGPT از طریق سیری یا ابزارهای نگارش کاملاً مد نظر قرار خواهد گرفت. به گفته این شرکت، کاربران می‌توانند اکانت ChatGPT خود را به این سیستم وصل کنند تا مشمول قوانین این چت‌بات شوند.

منبع: x

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array