به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، ایلان ماسک باز هم دست از بلندپروازی‌های خود برای پلتفرم توییتر دست برنداشته است!

ایلان ماسک در پاسخ به توییت یکی از کاربران نوشت که قصد ایجاد اپلیکیشنی با محوریت محتواهایی ویدیویی برای تلویزیون‌های هوشمند را دارد. البته که چنین تصمیمی کاملاً سازگار با تغییرات اخیر در این شبکه اجتماعی محسوب می‌شود.

توییتر در این مدت اخیر تمرکز خود را بر انتشار محتواهای ویدیویی قرار داده و همچنین دسترسی کاربران توییتر بلو به ابزارهای ویرایش و انتشار محتواهای طولانی ویدیویی را میسر کرده است.

در پاسخ به توییت یکی از کاربران که ادعا کرده بود “جای خالی اپلیکیشن ویدیویی توییتر در بازار حس می‌شود” و تماشای ویدیوهای طولانی در این پلتفرم کار طاقت‌فرسایی است، ایلان ماسک نوشت: “به‌زودی، در راه است.”

ایلان ماسک

برنامه‌های آینده ایلان ماسک برای توییتر

مدیرعامل جدید این کمپانی، لیندا یاکارینو و ایلان ماسک، روز پنج‌شنبه جلسه‌ای با سرمایه‌گذاران خود داشتند که نتیجه آن تمرکز تمام و کمال این پلتفرم بر انتشار محتوای ویدیویی، تولیدکنندگان محتوا و روابط تجاری به جهت بهبود شرایط بیزینسی این کمپانی فراتر از تبلیغات دیجیتالی بوده است.

براساس یکی از اسلایدهای نمایش داده‌شده به سرمایه‌گذاران، ویدیوهای عمودی بیش از 10% از زمان صرف شده کاربران در توییتر را به خود اختصاص می‌دهد.

لیندا یاکارینو پس از آغاز رسمی شروع کار خود، با ارسال ایمیلی به کارکنان این کمپای بر این نکته تأکید کرده بود که باید همگی در کنار هم تمرکز و توان خود را به توسعه توییتر نسخه 2.0 اختصاص دهند.

فعالیت جنجال برانگیز مجری سابق فاکس‌نیوز در توییتر

اوایل ماه جاری میلادی، مجری سابق شبکه فاکس‌نیوز، تاکر کارلسون، یک برنامه جدید را در پلتفرم توییتر به‌نام “تاکر در توییتر” راه‌اندازی کرده است که هر اپیزود آن بین 10 تا 12 دقیقه است. اولین اپیزود از این برنامه در توییتر بیش از 118 میلیون بازدید دارد!

کارلسون در اولین ویدیوی آپلود شده خود در توییتر، در بخشی از بیانه‌ خود چنین می‌گوید: “به‌عنوان کسی که 30 سال در صنعت رسانه این کشور مشغول به‌کار بوده است به شما می‌گویم: رسانه‌های خبری آمریکا به شما اجازه بیان حقیقت را نخواهند داد. تنها پلتفرمی که درحال حاضر در جهان به اصل “آزادی بیان” معتقد است، پلتفرم توییتر می‌باشد. به همین دلیل من الان اینجا هستم.”

شبکه فاکس‌نیوز در اقدامی غیرمنتظره تاکر کارلسون را بعد از سالها مجری‌گری از برنامه اختصاصی خود بیرون کرده و اعلام کرده که این برنامه بدون حضور او ادامه خواهد داشت! دونفر از تهیه‌کنندگان سابق این برنامه نیز به حمایت از کارلسون از شغل خود در فاکس‌نیوز استعفا داده‌اند.

به گفته یکی از منابع آگاه، توییتر قصد دارد در کنار ویدیوهای کارلسون و دیگر تولیدکنندگان محتوا، تبلیغات و اسپانسرهای مالی را برای فروش عرضه کند.

منبع: reuters

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array