به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، ایلان ماسک مدیر عامل تسلا و بنیانگذار اسپیس ایکس که در ابتدا در برابر ایده استفاده از بیت کوین به عنوان یک ارز در مریخ مقاومت می‌کرد، به تازگی درباره این موضوع به بحث و تبادل نظر پرداخته است.

ماسک که به دلیل زمان قابل توجهی که برای تسویه تراکنش‌ها در شبکه بلاکچین مورد نیاز است، در ابتدا با استفاده از بیت کوین به عنوان یک ارز در مریخ مخالف بود، در گفتگویی تازه که در ایکس (X) با کتی وود، مدیر عامل شرکت ارک اینوست (ARK Invest) داشت، به این نتیجه رسید که با توجه به اینکه زمین تنها هشت دقیقه نوری از خورشید فاصله دارد و فاصله مریخ تقریباً 12 دقیقه نوری است، ممکن است این فرضیه واقعاً امکان پذیر باشد. وی اظهار داشت که با توجه به اینکه این سیاره ۲۰ دقیقه نوری با ما فاصله دارد، به یک ارز محلی در مریخ نیاز داریم.

این اظهارات در حالی مطرح شده‌اند که ماسک همچنان بر ساخت یک مکان تازه برای زندگی در مریخ تا سال ۲۰۵۰ تاکید دارد، چراکه معتقد است انسان‌ها برای زنده ماندن باید به فکر سیاره‌های دیگر باشند.

بیت کوین در مریخ

راهکار کاهش زمان تراکنش‌های بیت کوین

پس از آن، مت کورالو (Matt Corallo)، توسعه‌دهنده بیت‌کوین کور اظهار داشت که سرعت پایین تراکنش‌های بیت‌کوین را می‌توان از طریق شبکه لایتنینگ بومی‌سازی کرد. در حال حاضر، تشکیل هر بلوک در بلاکچین بیت کوین به ۱۰ دقیقه زمان نیاز دارد و برای نهایی شدن هر تراکنش ۶ بلاک نیاز است. یعنی تایید نهایی هر تراکنش احتمالاً تا ۱ ساعت طول می‌کشد.

آدام بک، مدیرعامل بلاک استریم (Blockstream)، با اشاره به چالش‌های موجود، نسبت به ایده استفاده از بیت کوین در مریخ، حتی بدون نیاز به شبکه لایتنینگ، دیدگاه خوش‌بینانه‌تری دارد. وی معتقد است فواصل بلوک ۱۰ دقیقه‌ای بیت کوین زمان کافی را برای تایید تراکنش‌ها فراهم می‌کند.

در آوریل 2023، داده‌های پلتفرم تحلیلی گلس نود (Glassnode) نشان داد که استفاده از شبکه لایتنینگ بیت کوین به طور قابل توجهی ارزان‌تر از سایر روش‌های پرداخت قدیمی است. طبق این گزارش، هزینه ارسال در شبکه لایتنینگ 0.0029 درصد است که تقریباً 1000 برابر ارزان‌تر از پردازنده‌های پرداخت مسترکارت یا ویزا است.

در همین حال، گمانه‌زنی‌هایی در مورد احتمال استفاده از ارزهای دیجیتال در X مطرح شده است، درحالی که روز 5 آگوست 2023، ماسک در پاسخ به پرسش یکی از کاربران در X گفت که “هرگز” یک توکن رمزنگاری شده را روی این پلتفرم راه‌اندازی نخواهد کرد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array