به گزارش ایران دکونومی، بیژن عباسی آرند، مدیرعامل ایرانسل در رابطه با دلیل ارسال نامه اپراتورها در خصوص افزایش تعرفه اینترنت به رئیس جمهور گفت: «از سال ۹۶ تعرفه‌های اینترنت همراه ثابت مانده است این در حالی است که سایر هزینه در کشور افزایش یافته، به غیر تورم که تاثیر مستقیمی روی افزایش هزینه‌ها دارد افزایش نرخ ارز نیز روی هزینه‌های اپراتورها تاثیر گذار است.»
وی افزود: «سالانه در حدود ۶۵ تا ۷۰ درصد هزینه اپراتورها ارزی است؛ در این صورت طبیعی است که با افزایش نرخ دلار هزینه‌های اپراتورها نیز افزایش یابد. ما در دوره سرمایه‌گذاری برای توسعه نسل ۴ سالانه هزار دلار روی توسعه شبکه سرمایه‌گذاری می‌کردیم اما در شرایط فعلی این رقم به سالانه حداکثر ۳۰۰ میلیون دلار رسیده است.»

تعرفه اینترنت

عباسی توضیح داد: «اگر می‌خواهیم شبکه به نسل پنج ارتقا یابد یا فیبر نوری را توسعه دهیم و شبکه را بهبود بخشیم باید میزان زیادی سرمایه‌گذاری در این حوزه صورت گیرد. با پیاده‌سازی این سیاست در اصل اپراتورها فقط با افزایش تعداد کاربران خود می‌توانستند درآمدهای خود را افزایش دهند.»
به گفته وی نرخ موثر هر گیگابایت اینترنت ۳ هزار تا ۳ هزار و ۲۰۰ تومان است این نرخ از تمامی کشورهای منطقه و بسیاری از کشورهای دیگر دنیا کمتر است.
عباسی آرند به وضعیت اقتصادی کشورهای منطقه اشاره کرد و افزود: «هر گاه ما می‌گوییم نرخ اینترنت از سایر کشورها ارزان‌تر است بسیاری وضعیت اقتصادی ایران را با سایر کشورها مقایسه می‌کنند. ما وضعیت خودمان را با کشورهای منطقه مقایسه نمی‌کنیم اما واقعیت آن است که برای اینکه بتوانیم شبکه را بهبود ببخشیم باید این نرخ افزایش یابد. در بسیاری از کشورهای منطقه نرخ موثر هر گیگابایت اینترنت تقریباً یک دلار است.»
او ادامه داد: «ما پیشنهاد کرده‌ایم که این نرخ موثر به ۶ هزار تا ۶ هزار و ۵۰۰ تومان به ازای هر گیگابایت برسد. البته ما دوست نداریم که کاربران ما تحت فشار قرار گیرند، اما ما نیز ۶ سال صبر کرده‌ایم و در شرایط فعلی برای بهبود شبکه نیازمند افزایش تعرفه‌ها هستیم.»

کانال یوتیوب ایران دکونومی

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array