به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، در 7 جولای (16 تیر)، بانک تسویه بین‌المللی (BIS)، یک موسسه مالی متعلق به بانک‌های مرکزی تشکیل دهنده، چارچوبی را برای دفاع از ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) در برابر تهدیدات امنیت سایبری منتشر کرد. BIS نوشت:

“نمونه‌های اخیر هک قرارداد هوشمند، که منجر به از دست دادن مقدار قابل توجهی از ارزش در دیفای شده است، به عنوان نمونه‌ای از خطرات امنیتی بالقوه سیستم‌های CBDC هستند.”

در گزارش خود، BIS گفت چارچوب‌های امنیتی باید از محرمانه بودن، یکپارچگی و در دسترس بودن تراکنش‌های CBDC محافظت کنند. با طراحی، CBDCها باید بتوانند به صورت پویا مقیاس شوند تا به افزایش ناگهانی حجم تراکنش پاسخ دهند، هیچ نقطه شکست واحدی نداشته باشند، علاوه بر این:

“برای سازماندهی اهداف کنترلی که برای سیستم‌های CBDC شناسایی و تطبیق داده شده‌اند، این چارچوب دارای مراحل آماده‌سازی، محافظت، شناسایی، پاسخ، بازیابی و تطبیق می‌باشد.”

BIS

این هفت رویه با هم به 104 هدف کنترل تبدیل می‌شوند، مانند عملکرد نظارت و هشدار 24 ساعته، انجام بررسی امنیت کلیدهای رمزارزی و استفاده از سرویس حفاظت DDoS برای کاهش حجم ترافیک شبکه است. برای اجرای این چارچوب، BIS خواستار ایجاد یک رهبری و هیئت مدیره ارشد بانک مرکزی، یک افسر ارشد امنیتی و تیم‌های مختلف فناوری اطلاعات، امنیت و گروه‌های ذینفع شد.

اگرچه BIS در مورد تأمین مالی غیرمتمرکز محتاط است، اما قاطعانه از پذیرش CBDC‌ها حمایت می‌کند. در 20 ژوئن (30 خرداد)، سازمان مالی یک پیشنهاد دفتر کل یکپارچه برای معاملات دارایی‌های فرامرزی و توکن شده منتشر کرد. در ماه آوریل (فروردین)، BIS یک طرح فناوری دفتر کل توزیع شده با بانک انگلستان منعقد کرد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array