به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، اکسپلویت یک توکن جعلی هم نام با توکن بومی اِتِنا لبز (Ethena Labs) یعنی ای‌اِی‌ان (ENA) در لانچ پول بایننس، منجر به زیانی بالغ بر 480 واحد بایننس کوین (BNB) به ارزش 290000 دلار شد. هنوز مشخص نیست که چه نوع آسیب‌پذیری باعث این اکسپلویت شده است. شرکت امنیت آن‌چین پک‌شیلد (PeckShield) صبح روز 29 مارس (10 فروردین) برای اولین بار در ایکس از وجود این توکن جعلی خبر داد.

توکن ENA متعلق به اتنا لبز روز 29 مارس در لانچ‌پول بایننس لیست شد. تنها چند ساعت پس از اعلام این خبر، یک اکسپلویت ناگهانی و انتشار توکن جعلی که به این پلتفرم هیچ ارتباطی ندارد، سردرگمی گسترده‌ای را در جامعه ایجاد کرد.

لازم به ذکر است که اتنا لبز دلار مصنوعی USDe خود را روز 19 فوریه (30 بهمن 1402) در شبکه اصلی راه‌اندازی کرد. اتنا در تاریخ 8 مارس (18 اسفند 1402) به پردرآمدترین برنامه غیرمتمرکز (DApp) در دنیای رمزارزها تبدیل شد و همزمان سود سالانه 67 درصدی را به سرمایه‌گذاران خود ارائه می‌کرد.

اکسپلویت اتنا

حملات هکری و انواع اکسپلویت‌ها یک مشکل بزرگ و همیشگی در صنعت کریپتو بوده است که تا حد زیادی باعث از بین رفتن اعتماد سرمایه‌گذاران به این بازار شده‌اند. به گفته شرکت امنیت بلاک چین Immunefi، بیش از 200 میلیون دلار ارز دیجیتال در سال 2024 در پی 32 رویداد مجزا به دلیل همین حملات به سرقت رفته است. این زیان 200 میلیون دلاری نشان‌دهنده افزایش 15.4 درصدی این نوع آسیب‌پذیری‌ها نسبت به ژانویه و فوریه 2023 است. در آن بازه زمانی حدود 173 میلیون دلار از دارایی‌های دیجیتال سرقت شده بود.

بر اساس گزارش 28 دسامبر Immunefi، در سال 2023 در مجموع 1.8 میلیارد دلار دارایی مردم در نتیجه حملات هکری و فعالیت کلاهبرداران از دست رفت که 17 درصد آن را می توان به گروه لازاروس وابسته به دولت کره شمالی نسبت داد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array