به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، جدیدترین آپدیت اپلیکیشن مخاطبین Google Contacts ممکن است موقعیت مکانی (لوکیشن) شما را در اختیار دیگران قرار دهد.

کمپانی گوگل همیشه در تلاش بوده تا بتواند ارتباطی یکپارچه و سازنده را میان برنامه‌ها و محصولات خود در دستگاه‌های اندرویدی به‌وجود آورد. دسترسی به چنین هدفی، نیازمند ظرافت و دقت عمل بالایی است. زیرا ممکن است روند اتصال برخی سرویس‌ها به‌یکدیگر در نهایت منجر به نتیجه‌ای ناخوشایند شود: بلااستفاده‌شدن برنامه‌های دیگر!
اما حالا به‌نظر می‌رسد که کمپانی گوگل با تجربه و مهارت بالای خود در این زمینه، موفق شده نتایج بسیار خوبی را به‌دست آورد.

اتصال لوکیشن کاربران به برنامه Google Contacts

براساس مشاهدات چند ماه پیش کاربران، به‌نظر می‌رسید که برنامه مخاطبین Google Contacts دسترسی مستقیمی به خدمات اپلیکیشن نقشه Google Maps دارد و ممکن است در آینده بتواند موقعیت مکانی افراد را به‌‌نمایش و اشتراک بگذارد.

حالا پس از چندین ماه، این قابلیت رسماً به این اپلیکیشن افزوده شده و براساس پست‌های جدید کاربر @Nail_Sadykov در پلتفرم X، گوگل یک ماژول مخصوص لوکیشن را در بخش اطلاعات کاربری مخاطبین به این اپلیکیشن افزوده است. با انتشار نسخه 4.22.37.586680692 اپلیکیشن Google Contacts، به‌نظر می‌رسد که این قابلیت در دسترس کاربران قرار گرفته است.

اگر شما آدرس جیمیل یکی از مخاطبین خود را در برنامه Google Contacts ذخیره کرده باشید و آن شخص در گذشته لوکیشن خود را از طریق برنامه Google Maps با شما به‌اشتراک گذاشته باشد؛ ماژول مخصوص “لوکیشن” در کنار گزینه‌های “تماس” و “ارسال پیام کوتاه” به لیست امکانات برنامه مخاطبین افزوده خواهد شد.

این ماژول اختصاصی موقعیت مکانی لحظه‌ای مخاطبین واجد شرایط را به شما نمایش می‌دهد. با ضربه زدن بر روی لوکیشن این فرد، راهنمایی‌های لازم برای رفتن به سمت این اشخاص و یا زمان باقی‌مانده برای رسیدن آنها به مکان شما اطلاع‌رسانی خواهد شد.

در اپلیکیشن مخاطبین، بخش کوچکی در پایین صفحه تعبیه شده که به اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی Google Maps اختصاص دارد. این ویژگی نشان می‌دهد آیا طرف مقابل توانایی دیدن موقعیت مکانی شما را دارد و در این‌ صورت تا چه مدت به اطلاعات مذکور دسترسی خواهد داشت.

دسترسی آنی به لوکیشن افراد؛ خوب یا بد؟

افزوده شدن این قابلیت ساده می‌تواند کاربرد بسیاری برای افراد داشته باشد. سادگی استفاده از این ماژول، دردسر سؤالات مکرر را از بین خواهد برد و به صرفه‌جویی در زمان نیز کمک خواهد کرد.
با استفاده از این ماژول دیگر نیازی به چک کردن ممتد مسیر فرد مقابل نیست و خود برنامه Google Contacts با ارسال نوتیفیکیشن‌هایی شما را از زمان رسیدن مخاطب شما آگاه خواهد کرد.

با اینکه برنامه Google Contacts، برنامه اصلی و پیش‌فرض درنظر گرفته‌شده برای گوشی‌های هوشمند برند پیکسل (تولید شده توسط کمپانی گوگل) است؛ اما دانلود کردن آن برای همه دستگاه‌های اندرویدی که به فروشگاه گوگل‌پلی دسترسی دارند، امکان‌پذیر می‌باشد.

مخاطبین گوگل

همگام‌سازی خدمات و سرویس‌های ارائه‌شده توسط کمپانی گوگل (مانند اپ مخاطبین و نقشه) می‌تواند در عین‌حال هم بسیار کارساز باشد و هم دردسرساز. در صورتی که تمایلی به مطلع شدن دیگران از موقعیت مکانی خود از طریق برنامه پیش‌فرض Google Contacts ندارید؛ باید از تنظیمات مربوطه آن را غیرفعال کنید.

در اواخر بهار امسال، نشریه Google News انگلیسی‌زبان با انتشار پست جدیدی در کانال تلگرامی خود، برای اولین بار از این قابلیت رونمایی کرده بود. همچنین براساس تصویر به‌اشتراک‌گذاشته شده بالا، تغییرات بسیاری در طراحی اپلیکیشن Google Contacts مشاهده می‌شود.

از این تغییرات می‌توان به طراحی مجدد دکمه تماس، پیام کوتاه و غیره اشاره کرد که در یک فضای دایره‌ای قرار گرفته‌اند. همچنین بخش جدیدی به صفحه “Highlights” افزوده شده که روند قرار دادن مخاطبین اخیر/موردعلاقه را در یک لیست اختصاصی ممکن می‌کند. این لیست پیشنهادی براساس میزان تعامل شما با مخاطبین ارائه می‌شود.

منبع: Android Police

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array