به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، فیلمبرداری پروژه جدید اپل، سریال “Monarch: Legacy of Monsters” (پادشاهی: میراث هیولاها) به‌صورت سه‌بعدی انجام می‌گیرد تا این کمپانی نهایت استفاده را از قابلیت‌های محصول جدید خود، یعنی هدست واقعیت ترکیبی Vision Pro ببرد.

به گزارش وبسایت ScreenTimes و در گفتگو با منابع آگاه، این سریال لایو-اکشن و تخیلی که بر اساس دنیای Monsterverse (دنیای کینگ‌کونگ، گودزیلا و تایتان‌ها) است، به‌صورت سه‌بعدی تولید خواهد شد. هدست Vision Pro نه‌تنها از این فرمت پشتیبانی می‌کند، بلکه با گشودن دریچه‌ای جدید به دنیای سینما، تجربه جدیدی را برای کاربران به ارمغان خواهد آورد.

اپل

سریال Monarch، اولین پروژه سه‌بعدی اپل برای TV+

اگر این اخبار واقعیت داشته باشند، این اولین پروژه TV+ خواهد بود که از ویژگی‌های سه‌بعدی این هدست استفاده خواهد کرد. سیستم‌عامل این هدست با نام VisionOS دارای قابلیتی منحصربه‌فرد به نام Cinematic Environment است که به کاربران اجازه می‌دهد فیلم و سریال‌ها را در اندازه کادر دلخواه خود تماشا کنند.
این قابلیت از سیستم صوتی-فضایی پشتیبانی می‌کند و توانایی ایجاد صفحه‌نمایش مجازی به اندازه 30 متر را دارد. عده‌ای باور دارند که این هدست، در واقع اولین تلویزیون تولید شده توسط کمپانی اپل است!

اپل هفته گذشته در طی رویداد سالانه WWDC از هدست Vision Pro رونمایی کرده و سپس از تعدادی از اصحاب رسانه دعوت کرد تا با نمایش بخش‌هایی از فیلم جدید آواتار (Avatar: The Way of Water) قابلیت‌های سه‌بعدی این هدست را به نمایش بگذارد.

اپل در ژانویه سال 2022 آغاز تولید این سریال را اعلام کرد اما هنوز تاریخ دقیقی برای ارائه آن به Apple TV+ اعلام نکرده است. با توجه به اینکه قرار است هدست Vision Pro در اوایل سال 2024 به بازار عرضه شود، به‌نظر می‌رسد که حداقل تا پایان سال جاری میلادی باید منتظر بمانیم.

منبع: macrumers

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array