به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی،  زمان زیادی به برگزاری کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل (WWDC) باقی نمانده است.  علاقمندان به حوزه فناوری بی‌صبرانه منتظر این رویداد هستند؛ زیرا انتظار می‌رود این غول فناوری نه تنها جدیدترین نسخه از سیستم عامل‌های iOS 18 و macOS 15  را معرفی کند، بلکه احتمالاً از قابلیت‌های جدید و ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی برای گوشی‌های همراه خود نیز رونمایی خواهد کرد.

قابلیت‌های هوش مصنوعی در گوشی‌های اپل

مارک گورمن، افشاکننده مشهور بلومبرگ در تازه‌ترین نسخه از خبرنامه PowerOn خود جزئیاتی درباره تغییرات احتمالی iOS 18 ارائه کرد. به عقیده وی، اضافه شدن قابلیت ساخت ایموجی‌های سفارشی با هوش مصنوعی مولد یکی از جذاب‌ترین تغییراتی است که اپل در سیستم عامل بومی خود اعمال خواهد کرد. گورمن می‌گوید این ایموجی‌ها بر اساس متونی ساخته می‌شوند که کاربران آیفون در دستیار هوش مصنوعی آن وارد می‌کنند.

با این اوصاف پیش‌بینی می‌شود این شرکت بعد از این قابلیت، دیگر خود را ملزم به آپدیت سالانه و ارائه ایموجی‌های جدید برای آیفون نبیند.

ایموجی های اپل

البته در گزارش‌های تایید نشده قبلی ادعا شده بود که iOS 18 ویژگی‌های هوش مصنوعی مولد بیشتری با خود خواهد داشت، از جمله توانایی رونویسی و خلاصه‌سازی جلسات از طریق یادداشت‌ها و یا یادداشت‌های صوتی. از طرفی نیز گفته می‌شود ویژگی‌های هوش مصنوعی در نسخه‌های جدید سافاری، سیری و سایر برنامه‌ها و خدمات اپل گنجانده خواهد شد.

هرچند گورمن قبلا گفته بود که عملکردهای هوش مصنوعی اپل به صورت محلی روی آیفون اجرا خواهند شد، در گزارش جدید او آمده است که اگرچه اپل بسیاری از این ویژگی‌ها را روی تلفن هوشمند خود اجرا می‌کند، برای بهره‌مندی از برخی از آنها که مستلزم عملکرد بیشتری هستند ملزم به اتصال به یک سرویس هوش مصنوعی مبتنی بر ابر خواهیم بود.

در ماه آوریل، گزارش‌های تایید نشده، از آغاز مذاکرات اپل با OpenAI برای ادغام چت بات ChatGPT در سیستم عامل iOS 18 حکایت داشتند. اکنون گفته می‌شود این توافق نهایی شده و احتمالاً اپل خبر آن را در جریان رویداد WWDC اعلام خواهد کرد.

آیکون های اپل

لازم به ذکر است که علاوه بر ویژگی مربوط به ساخت ایموجی‌های سفارشی، گورمن در بخشی از گزارش خود گفته است که iOS 18 احتمالاً امکان تغییر رنگ آیکون برنامه‌ها را نیز برای کاربران آیفون فراهم خواهد کرد. به‌لطف این ویژگی می‌توان همه اپلیکیشن‌های شبکه‌های اجتماعی را به تم آبی رنگ تغییر داد. این امکان در حال‌ حاضر از طریق اپلیکیشن‌های شخص ثالث و با طی یک فرایند نسبتاً دشوار فراهم است. علاوه‌بر‌این، انتظار می‌رود با این به‌روزرسانی، امکان قرارگیری آزادانه آیکون‌ها و ویجت‌ها در صفحه‌ی اصلی ‌iOS نیز فراهم شود.

ناگفته نماند که گورمن معتقد است اپل قابلیت‌های هوش مصنوعی خود را با برچسب‌ “بتا” یا “پیش‌نمایش” ارائه خواهد کرد چرا که ظاهراً این ویژگی‌ها هنوز به سطح مورد نیاز از قابلیت اطمینان و کیفیت برای عرضه بدون برچسب بتا نرسیده‌اند.

منبع: neowin

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array