به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، به نظر می‌رسد اپل قصد دارد دامنه حالت تاریک آیفون را که با iOS 13 معرفی شد، تا سیستم عامل iOS 18 گسترش دهد. پلتفرم MacRumors به ​​نقل از منابع آگاه گفته است که در نسخه بعدی آیفون، حالت تاریک در صفحه اصلی (هوم اسکرین) پشتیبانی خواهد شد.

طبق این گزارش، وقتی حالت تاریک در iOS 18 فعال باشد، آیکون برنامه‌های داخلی اپل در صفحه اصلی به رنگ تیره در می‌آیند. هنوز مشخص نیست که آیا حالت تاریک بر برنامه‌های شخص ثالث در صفحه اصلی نیز تأثیر می‌گذارد یا خیر. با این حال، بر اساس گزارش‌های قبلی بلومبرگ، اپل در iOS 18 به کاربران اجازه می‌دهد رنگ آیکون‌های برنامه‌ها را تغییر دهند.

حالت تاریک در کل سیستم گوشی‌های آیفون در دسترس است و رنگ تنظیمات و برنامه‌های داخلی ساخت اپل مانند سافاری، نقشه‌ها، پیام‌ها و غیره را تغییر می‌دهد، به علاوه با افزایش کنتراست، محتوای پیش‌زمینه را در برابر پس‌زمینه‌های تیره‌تر متمایز خواهد کرد.

تم تیره اپل

اپل حالت تاریک را روی دیگر محصولات خود از جمله iPad، Mac، Watch و Apple TV نیز راه‌اندازی کرده است. شما با طی کردن مسیر Settings > Display & Brightness می‌توانید حالت تاریک آیفون خود را روشن کنید. حتی این امکان برای شما فراهم شده است که زمان‌بندی کنید که هنگام غروب آفتاب یا زمان مشخصی از روز این ویژگی به‌طور خودکار روشن یا خاموش شود.

انتظار می‌رود سیستم عامل جدید اپل یعنی iOS 18  که احتمالاً در کنفرانس توسعه‌دهندگان WWDC معرفی می‌شود، مجموعه‌ای از ویژگی‌ها و تغییرات دیگر، از جمله اپلیکیشن جدید مدیریت رمز عبور، ایموجی‌های سفارشی مبتنی بر هوش مصنوعی، رونویسی‌های هوش مصنوعی و بهبود تجربه کاربری سافاری و سیری را نیز با خود به همراه داشته باشد. افزون بر این، اپل برای ارائه قابلیت‌های هوش مصنوعی مولد OpenAI در گوشی‌های آیفون با این شرکت در حال مذاکره است و گفته می‌شود که اولین مجموعه از ویژگی‌های هوش مصنوعی آیفون احتمالاً به صورت محلی روی این دستگاه اجرا خواهد شد.

منبع: neowin

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array