به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، رگولاتور مخابراتی کره جنوبی روز چهارشنبه اعلام کرد واحدهای کره‌ای دو شرکت بزرگ گوگل و اپل ازجمله شرکت‌هایی هستند که در این کشور به اتهام نقض قانون جمع‌آوری داده‌های مکانی کاربران جریمه شده‌اند.

بر همین اساس، کمیسیون ارتباطات کره (KCC)، واحد کره‌ای گوگل را به دلیل نقض بند قانونی مربوط به افشای خط‌مشی خود در خصوص داده‌های مکانی کاربران، به پرداخت جریمه 3 میلیون وون (2179 دلار) محکوم کرد.

این کمیسیون اعلام کرد که واحد کره‌ای اپل نیز بدون کسب اجازه از کاربران، اطلاعات مربوط به موقعیت مکانی آنها را جمع‌آوری کرده است. نقض قانون مربوط به افشای سیاست‌های شرکت در مورد داده‌های مکانی و سایر موارد مربوطه، باعث شده است این شرکت به پرداخت 153 هزار دلار جریمه محکوم شود.

جریمه اپل و گوگل

این کمیسیون علاوه بر اپل و گوگل، 188 شرکت دیگر را نیز به دلیل نقض قانون حفاظت و استفاده از اطلاعات موقعیت مکانی کاربران و نقض قانون حریم خصوصی کره جریمه کرده است. این درحالی است که رگولاتورهای کره‌ جنوبی درباره‌ نحوه‌ نقض قانون توسط اپل یا گوگل هیچ توضیح مشخصی ارائه نکرده‌اند.

گفتنی است که اپل در قوانین مربوط به خدمات‌رسانی دستگاه‌های خود صراحتاً اعلام کرده است که دسترسی به موقعیت مکانی کاربران برای ارائه‌ برخی از سرویس‌ها لازم است و این کار فقط با موافقت کاربر صورت می‌گیرد. با این وجود، این اولین باری نیست که این شرکت به ‌دلیل نقض قوانین حریم خصوصی جریمه می‌شود.

نهادهای نظارتی کره جنوبی به استناد قانون اصلاح شده “حفاظت از اطلاعات مکانی” مصوبه سال 2022، شرکت‌هایی مدیریت کننده داده‌های مربوط به موقعیت مکانی کاربران را به طور منظم مورد بازرسی قرار می‌دهد.

کیم هونگ ایل، رئیس KCC، گفت: «اطلاعات موقعیت مکانی یک منبع کلیدی برای بهبود راحتی کاربران و مبنایی مهم برای رشد صنایع نوآورانه است، اما ما باید حفاظت از حریم خصوصی و امنیت اجتماعی افراد را نیز هنگام استفاده از این اطلاعات در نظر بگیریم.»

منبع: koreatimes

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array