به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بعد از گام مهمی که اپل در کنفرانس توسعه‌دهندگان 2024 در جهت پیشرفت برداشت و هوش مصنوعی اختصاصی خود را با نام اپل اینتلیجنس معرفی کرد، هیاهو به بازارهای مالی برگشت و این شرکت افزایشی ملموس در ارزش سهام و ارزش بازار خود را تجربه نمود. در ادامه این رکوردهای تازه، اپل (AAPL.O) توانست به اولین برندی با ارزش 1 تریلیون دلار تبدیل شود و برای سومین سال متوالی تاج با ارزش‌ترین برند جهان را روی سر بگذارد.

این شرکت با جهشی 15 درصدی نسبت به سال گذشته، اولین برندی است که موفق شده است به چنین رقم خیره‌کننده‌ای دست پیدا کند.

وارون میشرا، تحلیلگر کانترپوینت در این خصوص می‌گوید: «اپل همیشه توانسته است محصولات، خدمات و پیام‌هایی ارائه کند که نزدیکی زیادی با سلیقه و نیاز مصرف‌کنندگان دارند و همین امر طرفداران زیادی را برای برند به دنبال داشته است.»

اپل

رقبای اپل چه برندهایی هستند؟

براساس آخرین رتبه بندی Kantar’s BrandZ که روز چهارشنبه منتشر شد، بعد از اپل با ارزش برند 1 تریلیون دلار، گوگل آلفابت (GOOGL.O) با 753 میلیارد دلار و مایکروسافت (MSFT.O) با ارزش 713 میلیارد دلار ارزشمندترین برندهای جهان هستند.

طبق این گزارش، ارزش برند انویدیا (NVDA.O) نیز طی یک سال گذشته تقریباً سه برابر شده است. انویدیا سال گذشته با رونمایی از کارت گرافیکی مبتنی‌بر هوش مصنوعی خود، در مسیر رشدی قدم گذاشت که در نهایت باعث شد این شرکت با ارزش برند ۲۰۱ میلیارد دلاری خود در جایگاه ششمین برند با ارزش جهان قرار بگیرد.

گفتنی است که پلتفرم Kantar تحقیقات خود را با مصاحبه از بیش از 4.3 میلیون مصرف کننده در 532 دسته و 21000 برند مختلف و در 54 بازار در سراسر جهان انجام می‌دهد.

منبع: reuters

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array