به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، یک برنامه مخرب که ادعا می‌کرد کیف پول سخت‌افزاری کریپتو ترزور (Trezor) است، از اپ استور اپل حذف شده است. اگرچه جستجوی سریع نشان داد که سایر برنامه‌های کپی‌کننده هنوز در کمین این نوع کلاهبرداری هستند.

در 20 ژوئن (30 خرداد)، شریک مدیریت در کریپتو لویرز (Crypto Lawyers)، رافائل یاکوبی (Rafael Yakobi)، یک هشدار امنیتی در مورد استور اپل ارسال کرد. یاکوبی گزارش داد که اولین نتیجه در جستجوی ترزور یک برنامه مخرب بود که برای سرقت ارزهای دیجیتال طراحی شده بود.

او به کاربران اپل هشدار داد که برنامه جعلی ترزور ولت سوئیت (Trezor Wallet Suite) «عبارت سید (seed) اولیه شما را درخواست می‌کند و به اپراتورهایش اجازه می‌دهد تا همه رمزارزهای شما را بدزدند». یاکوبی افزود:

این برنامه چند هفته‌ است که فعال شده؛ اگرچه تعداد کل قربانیان مشخص نیست، اما به راحتی می‌تواند صدها یا هزاران نفر باشد.

کوین تلگراف نسخه ایالات متحده اپ استور را جستجو کرد و نتوانست برنامه مخرب مورد اشاره یاکوبی را پیدا کند. اپل عموماً به محض هشدار، برنامه‌های مشکوک یا تقلبی را از فروشگاه برنامه خود حذف می‌کند.

با این حال، جستجوی ترزور ولت سوئیت یک برنامه مخرب دیگر به نام مای ترزور سوئیت وان ادیشن (MyTREZŌR Suite: One Edition) را نشان داد. فقط دو بررسی داشت که هر دو هشدار می‌دادند که این برنامه کلاهبرداری است که رمزارزها را می‌دزدد. بنابراین به نظر می‌رسد که اپل هنوز بخش اپ خود را کامل پاکسازی نکرده است.

اپل اصرار دارد که برنامه‌های موجود در اپ استور رسمی آن برای اهداف امنیتی بررسی و پاکسازی شده‌اند.

امن‌ترین راه برای دانلود برنامه‌های موبایل برای کیف پول‌های رمزارزی از وب سایت رسمی سازنده است. در حالی که یک برنامه برای کاربران ترزور در iOS وجود دارد، این برنامه صرفاً یک برنامه همراه با عملکرد محدود است.

با توجه به خروجی خبری اپل 9to5mac.com، بزرگترین شرکت فناوری جهان در مورد برنامه‌های رمزارزی که فقط در شرایط سخت تأیید می‌شوند، چندان دوستانه نیست:

“در حالی که اپل می‌گوید اپ استور مکانی است که می‌توانید به آن اعتماد کنید، آنچه در زندگی واقعی اتفاق می‌افتد این است که حتی اپل نمی‌تواند اپ استور را عاری از کلاهبرداری نگه دارد.”

برنامه‌های کیف پول جعلی در اپ استور اپل چیز جدیدی نیست. در سال 2021 (1400)، یک کاربر پس از دانلود یک برنامه مخرب ترزور از اپ استور، 600,000 دلار بیت کوین را از دست داد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array