به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، همانطور که قبلاً گزارش کردیم، اپل در جریان رویداد WWDC از ویژگی‌های جدید متعددی برای iOS 18، visionOS 2، iPadOS 18 و macOS Sequoia رونمایی کرد. در این رویداد مشخص شد که watchOS 11 سیستم عامل بعدی اپل واچ خواهد بود که با ویژگی‌های زیادی در رابطه با تناسب اندام و سلامتی همراه است.

در همین خصوص، اپل اعلام کرده است که watchOS 11 برای اولین بار اپلیکیشن Translate را به اپل واچ‌های این شرکت خواهد آورد. لازم به ذکر است که برنامه Apple Translate در سال 2020 با iOS 14 معرفی شد. این برنامه به شما امکان می‌دهد متن مورد نظر خود را به 20 زبان زنده دنیا از جمله چینی، انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی، ژاپنی، اوکراینی و پرتغالی ترجمه کنید.

watchOS 11 اپل واچ

برنامه اپل ترنسلیت در سیستم عامل watchOS 11

اکنون، با آخرین به‌روزرسانی watchOS 11 که قرار است پاییز امسال برای عموم منتشر ‌شود، برنامه Translate همراه با این سیستم عامل به ساعت‌های هوشمند اپل وارد خواهد شد. ناگفته نماند که ممکن است برنامه Apple Translate به اندازه برنامه گوگل ترنسلیت (Google Translate) دارای قابلیت بارگذاری نباشد و پشتیبانی کاملی از زبان مورد نظر را به شما ارائه ندهد. ولی ظاهراً کاربری watchOS Translate نسبت به نسخه ارائه شده آن در گوشی‌های آیفون، در موقعیت‌های مختلف راحت‌تر خواهد بود.

به طور پیش فرض، می‌توان از برنامه Translate برای ترجمه از یک زبان به زبان دیگر استفاده کرد. از دیگر قابلیت‌های آن هم می‌توان به خواندن متن ترجمه شده با صدای بلند اشاره کرد. به علاوه، گزینه‌ای برای استفاده از صفحه کلید داخلی اپل واچ برای تایپ متن مورد نظر جهت ترجمه در نظر گرفته شده است. برای استفاده آفلاین، می‌توانید زبان‌های مورد علاقه خود را در اپل واچ دانلود کنید.

گفته می‌شود اپل ویجت Smart Stack برنامه Translate را نیز به watchOS 11 افزوده است. این کار به اپل واچ امکان می‌دهد تشخیص دهد که وقتی به کشور دیگری با زبانی متفاوت سفر می‌کنید، خود را برای ترجمه سریع آماده نگه دارد. قرار است سیستم عامل watchOS 11 پاییز امسال منتشر شود، این در حالی است که نسخه بتای توسعه دهنده برای اپل واچ سری 6 به بعد برای آزمایش در دسترس قرار گرفته است.

منبع: neowin

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array