به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، از زمانی که موج تعدیل نیروهای گسترده در کمپانی‌های بزرگ حوزه تکنولوژی آغاز شد، اپل تمام تلاش خود را کرد تا از این اتفاق جلوگیری کند. اپل تلاش کرد تا با تعویق انداختن برخی پروژه‌ها، مدیریت پروسه استخدام، وضع قوانین جدید برای حضور در محل کار و غیره، مانع تعدیل نیروی کارکنانش شود‌.
اما گویا این تلاش به سرانجام رسیده‌است.

بر اساس گزارشات منتشر شده توسط Bloomberg و BusinessInsider، اپل تعداد کمی از کارمندان یکی از فروشگاه‌های حضوری خود را تعدیل نیرو کرده‌است. درحال حاضر مشخص نیست که چه تعداد از افراد تحت‌تاثیر این تصمیم قرار بگیرند، اما به گفته منابع آگاه تعداد کارکنان اخراج شده بسیار کم است. و هردوی این منابع ادعا کرده‌اند که این اقدام اپل در جهت افزایش بهره‌وری کمپانی صورت گرفته، و نه صرفه جویی در هزینه‌ها.

با این حال، تلاش اپل برای جلوگیری از اخراج کارکنانش، این کمپانی را از سایر رقبای حوزه تکنولوژی متمایز کرده‌است. در همین مدت اخیر، گوگل 12 هزار نفر، آمازون 27 هزار نفر، متا 21 هزار نفر و مایکروسافت 10 هزار نفر را اخراج کرده‌اند‌.

 

تعدیل نیرو

 

تعداد کارکنان اخراج شده توسط اپل نسبت به این ارقام بسیار ناچیز به‌نظر می‌رسد. اما دیگر نمی توان اپل را کمپانی‌ای نامید که در هنگام مواجهه با بحران اقتصادی، در برابر تعدیل نیروی کارکنان خود مقاومت می‌کند.

به گفته Bloomberg، این تعدیل نیروها مربوط‌ به تیمی است که وظیفه‌ی انجام کارهای ساختمان و نگهداری از محیط فروشگاه را برعهده دارد.
اپل به کارکنان اخراج‌شده تا پایان این هفته مهلت داده تا برای سایر عنوان‌های شغلی این شرکت درخواست کار دهند. همچنین اپل به افرادی که قادر به ادامه کار نباشند، تا چهار ماه پس از اخراج حقوق پرداخت کرد.

با اینکه این اولین اقدام اپل برای اخراج کارکنانش از زمان شروع موج تعدیل نیروهای گسترده است، مسئولان این کمپانی در تلاش بوده‌اند تا از روش‌های دیگر در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنند.
به گفته تیم کوک، مدیرعامل اپل، این تعدیل نیروها “آخرین راه چاره” اپل برای کاهش هزینه‌‌هاست.

 

منبع: theverge

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array