به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، درحالی‌که تنها چندساعت تا برگزاری کنفرانس WWDC باقی مانده، فروشگاه آنلاین اپل استور از دسترس کاربران خارج شده است.
این کنفرانس با سخنرانی مدیرعامل اپل، تیم کوک، در ساعت 8:30 شب به وقت تهران آغاز به‌کار خواهد کرد. علاوه‌بر هدست موردانتظار واقعیت ترکیبی، اپل از محصولات دیگری از جمله مک‌بوک ایر 15 اینچی و مک‌استودیوی 2023 نیز رونمایی خواهد کرد.

کمپانی اپل در اقدامی قابل پیش‌بینی، قبل از آغاز کنفرانس توسعه WWDC فروشگاه آنلاین خود را از دسترس کاربران خارج کرده و با این اقدام شور و هیجان آنها را تشدید می‌کند.

در این مورد خاص، به‌نظر می‌رسد از دسترس خارج شدن وبسایت فروشگاه بیشتر مربوط به رونمایی از مک‌بوک جدید باشد؛ زیرا به پیش‌بینی شرکت سرمایه‌گذاری Morgan Stanley، اپل هنوز ماه‌ها تا تولید انبوه و عرضه هدست Reality Pro به بازار فاصله دارد. براساس شایعات، از این هدست به‌زودی رونمایی خواهد شد.

بر اساس شنیده‌ها، مک‌بوک ایر 15 اینچی دارای تراشه M2 است و مدل‌های جدید کامپیوترهای دسکتاپ مک‌استودیو از تراشه‌های M2 Max و M2 Ultra بهره می‌برند.

این دومین سال متوالی است که اپل قبل از برگزاری رویداد WWDC وبسایت فروشگاهی خود را از دسترس خارج می‌کند. سال گذشته در این رویداد، از سخت‌افزارهای مک‌بوک ایر 13 اینچی و مک‌بوک پرو 13 اینچی با تراشه M2 رونمایی شده بود.

اپل

هدست واقعیت ترکیبی اپل

بر اساس شایعات اخیر، نام هدست واقعیت ترکیبی اپل به‌جای “Reality Pro، هدست “XR” خواهد بود و برخلاف پیش‌بینی‌های روزنامه‌نگار معروف Bloomberg، مارک برگمن، منبع ناشناس قیمت 1999 دلار را به جای 3000 دلار برای این هدست تخمین زده است.

براساس افشاگری یک منبع ناشناس کره‌ای به‌نام Yeux1122 در وبسایت Naver، این هدست با قیمتی کمتر از انتظار کارشناسان و با نام XR به بازار عرضه خواهد شد. این کاربر که مکرراً اطلاعات محرمانه‌ای را افشا می‌کند، با انتشار عکسی که انگار اسکرین‌شاتی از وبسایت اپل است، جزئیات این هدست را به اشتراک گذاشته است.

بر اساس این جزئیات، هدست XR با قیمت 1999 دلار، دارای سیستمی 12 دوربینه با کیفیت 8K، دارای تراشه دوگانه X1 و سیستم‌عامل xrOS خواهد بود.
البته شایان ذکر است که در بخش اطلاعات بیشتر، نوشته شده که قیمت این هدست “از 1999 دلار شروع خواهد شد”. این ممکن است به آن معنا باشد که کاربران گزینه‌های مختلفی برای انتخاب کردن دارند و این هدست نسخه‌های مختلفی خواهد داشت.
این درحالی است که محصول کمپانی رقیب، یعنی هدست Quest Pro کمپانی متا با قیمت 999 دلار روانه بازار شده است.

هنوز مشخص نیست که این منبع و شایعات آن چقدر قابل اعتماد باشند؛ اما در هرصورت، رویداد WWDC اپل تا ساعاتی دیگر برگزار خواهد شد.

مترجم: مائده هاشمی

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: macrumorsappleinsider

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array