به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، اپل به طور رسمی از ورود اپلیکیشن UTM SE: Retro PC emulator در اپ استور خبر داد. این برنامه کاربردی در اصلی یک شبیه‌ساز از سیستم‌عامل‌ ویندوز و سایر سیستم عامل‌ها در کامپیوترهای شخصی است که به عنوان اولین برنامه با این ویژگی در فروشگاه اپل عرضه شده است. به گفته این غول فناوری، اپلیکیشن UTM SE با شبیه سازی از محیط ویندوز، اجرای بازی‌های قدیمی ویندوز روی گوشی‌های آیفون را ممکن می‌کند. کلیه کاربران iPadOS ،iOS و VisionOS اکنون به صورت رایگان به این برنامه دسترسی دارند.

اپ استور اپل

لازم به ذکر است که تیم توسعه‌دهنده‌ UTM SE پیش از این نیز برای ورود به اپ استور تلاش کرده بود، ولی اپل ماه ژوئن (خرداد و تیر)، از انتشار آن جلوگیری کرد. در آن زمان این تیم گفته بود «تجربه‌ پایین‌تر از انتظار» این برنامه کاربردی، مانع از آن می‌شود که آنها برای دریافت تأییدیه این شرکت، دوباره تلاش کنند.

ولی ظاهراً همکاری تیم توسعه‌دهنده‌ UTM SE با تیم AltStore  نتیجه بخش بوده و این پلتفرم درنهایت موفق شد به اپ استور راه پیدا کند. گفتنی است که AltStore  با پیاده‌سازی واسط مجازی‌ساز  QMEU TCTI، توسعه‌ نسخه‌ جدید اپلیکیشن شبیه‌ساز بدون نیاز به تکنیک بهینه‌سازی Just-In-Time (JIT) را ممکن کرده است.

گفته می‌شود که اپلیکیشن شبیه‌ساز UTM SE، نمی‌تواند به‌صورت پیش‌فرض یک سیستم‌عامل خاص را اجرا ‌کند. به همین جهت از طریق یک لینک کاربران را برای دانلود سیستم‌عامل به وب‌سایت UTM هدایت می‌کند؛ در آنجا دستورالعمل‌هایی برای شبیه‌سازی سیستم‌عامل ویندوز XP و دانلود ماشین‌های مجازی پیش‌ساخته‌ لینوکس وجود دارد.  لازم به ذکر است که تیم توسعه‌دهنده برای معرفی محصول خود اسکرین‌شات‌هایی منتشر کرده است که نشان می‌دهد احتمالاً امکان شبیه‌سازی سیستم‌عامل‌های Mac OS 9.2.1 و DOS نیز در این برنامه فراهم است.

منبع: apps.apple

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array