به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، مایکروسافت روز چهارشنبه اعلام کرد که اپلیکیشن طراح مبتنی بر هوش مصنوعی آن، یعنی مایکروسافت دیزاینر (Designer) به طور رسمی از پیش نمایش خارج شده و در دسترس کلیه کاربران iOS و اندروید قرار گرفته است. این برنامه شبیه به Canva، به کاربران اجازه می‌دهد تصاویر و طرح‌هایی را با کمک دستورات متنی ایجاد کنند. این تصاویر شامل استیکرها، کارت تبریک، دعوت نامه، کلاژ و موارد دیگر هستند.

طبق اعلام این شرکت، مایکروسافت دیزاینر (Designer) که اکنون به بیش از 80 زبان در نسخه وب در دسترس قرار دارد، به تازگی به عنوان یک برنامه موبایلی رایگان و یک اپلیکیشن در ویندوز برای همه کاربران قابل استفاده است.

ویژگی‌های منحصربه‌فرد مایکروسافت دیزاینر

این برنامه به قابلیتی موسوم به “prompt templates ” مجهز است که برای کمک به شروع فرآیند طراحی خلاقانه تصاویر و ایده‌پردازی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. این الگوها شامل سبک‌ها و توضیحاتی است که می‌توانید آنها را آزمایش کرده و حتی به سلیقه خود سفارشی‌سازی کنید. شما حتی می‌توانید این الگوها را با دیگران به اشتراک بگذارید.

مایکروسافت دیزاینر

علاوه بر استیکرها، می‌توانید ایموجی‌ها، کلیپ‌آرت‌ها، والپیپرها، مونوگرام‌ها، آواتارها و مواردی از این قبیل را تنها با یک پیام متنی ایجاد کنید. دیزاینر این امکان را به شما می‌دهد که عکس‌های خود را با کمک هوش مصنوعی ویرایش کرده و سبک آن را تغییر دهید. به عنوان مثال، می‌توانید یک سلفی از خود در برنامه آپلود کنید و سپس از میان مجموعه‌ای از سبک‌های مختلف، یکی را به سلیقه خود انتخاب و جزئیات بیشتری به آن اضافه کنید.

ویژگی بعدی دیزاینر یعنی « replace background » به شما اجازه خواهد داد پس‌زمینه عکس‌های خود را با موارد دلخواه جایگزین نمایید.

مایکروسافت با راه‌اندازی اپلیکیشن مستقل Designer، اعلام کرد که این سرویس را از طریق Copilot به برنامه‌هایی مانند Word و PowerPoint هم خواهد آورد. افرادی که اشتراک Copilot Pro دارند می توانند تصاویر و طرح‌هایی را در در جریان کار خود به اسناد اضافه کنند. به گفته این شرکت، به زودی کاربران این امکان را خواهند داشت که بر اساس محتوای سند خود، یک بنر برای آن در فایل Word ایجاد کنند.

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array