به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، پردازشگر پرداخت موبایلی کش اپ (Cash App) نرم‌افزار مالیاتی و حسابداری رمزارزی تکس‌بیت (TaxBit) را در خدمات خود ادغام کرده است و به دارندگان بیت کوین رویکرد ساده‌تری برای گزارش مالیات ارائه می‌دهد.

هر دو شرکت اعلام کردند که از 28 فوریه (9 اسفند)، کاربران کش اپ می‌توانند تراکنش‌های بیت کوین خود را برای اهداف گزارش مالیاتی با استفاده از تکس‌بیت پیگیری کنند. لیندسی آرگالاس (Lindsey Argalas)، مدیر عامل تکس‌بیت، گفت که پلتفرم شرکت او گزارش مالیاتی را «برای همه کسانی که دارایی‌های دیجیتال را در مجموعه خود ادغام کرده‌اند» ساده می‌کند.

کش اپ خدمات معاملاتی بیت کوین خود را در سال 2018 (1397) و در سال بعد سپرده‌های بیت کوین را راه‌اندازی کرد. این شرکت ادعا می‌کند که بیش از 10 میلیون کاربر بیت کوین دارد. شرکت مادر کش اپ، بلاک (Block)، در طول سال‌ها میلیاردها دلار درآمد بیت کوین ایجاد کرده است. بر اساس اسناد اوراق بهادار و بورس ایالات متحده، شرکت بلاک در سه ماهه چهارم سال 2021 (1400) 1.96 میلیارد دلار درآمد بیت کوین به دست آورد.

تکسبیت

تکس‌بیت شبکه تکس‌بیت را در سال 2022 (1401) راه‌اندازی کرد تا فرم‌های مالیاتی رایگان را برای معامله‌گران ارزهای دیجیتال فراهم کند. این کنسرسیوم صنعتی با بیش از ده‌ها شرکت مستقر در ایالات متحده، از جمله پکسوز (Paxos)، بایننس آمریکا (Binance.US)، کوین بیس (Coinbase)، پی پل (PayPal) و جمینای (Gemini) راه اندازی شد.

 

سه چیز در زندگی قطعی است: مرگ، مالیات و کمیابی بیت کوین!

— کوین تلگراف (@Cointelegraph) 9 ژانویه 2022

 

سرویس درآمد داخلی واشنگتن یا IRS تاریخ 23 ژانویه (3 بهمن) را به عنوان شروع فصل ثبت مالیات در سال 2022 تعیین کرد. اکثر مالیات دهندگان تا 18 آوریل (29 فروردین) فرصت دارند تا مالیات بدهی خود را ثبت و پرداخت کنند. در ژانویه، IRS به مالیات دهندگان تعهدات مربوط به گزارش درآمد ارزهای دیجیتال را یادآوری کرد که شامل سود سرمایه از معامله، استخراج و فعالیت‌های سهام است.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع:Cointelegraph

 

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array