به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، یونی سوآپ لبز (Uniswap Labs) اعلام کرده است که قصد دارد کیف پول موبایلی جدیدی با قابلیت تبادل (سواپ) رمزارزها در شبکه‌های لایه 1 یا لایه 2 بدون نیاز به تغییر بلاکچین را از طریق TestFlight اپل روانه بازار کند.

طبق اعلام یونی سوآپ لبز (Uniswap Labs)، این کیف پول به کاربران اجازه می‌دهد تا نمودارهای قیمت ارزهای مختلف را بررسی کنند و به جستجوی هر توکنی در شبکه‌های مختلف از جمله اتریوم، پالیگان، آربیتروم و آپتیمیزم (Optimism) بپردازند. برای اطمینان از تأمین حداکثر سطوح امنیت، یونی سوآپ لبز برای ممیزی این کیف پول با Trail of Bits همکاری خواهد کرد.

علاوه بر این، عبارات بازیابی و کلیدهای خصوصی کیف پول‌های ایمپورت شده یا کیف‌ پول‌های تازه ساخته شده، رمزگذاری شده و در دستگاه‌هایی با استفاده از پردازنده امنیتی Secure Enclave اپل ذخیره می‌شوند که جدای از بک‌آپ‌گیری دستگاه است. به علاوه، یونی سوآپ اذعان داشته است که کاربران می‌توانند به صورت دستی عبارات بازیابی خود را با یک نسخه کاغذی ذخیره کنند یا آن را درiCloud رمزگذاری کرده و ذخیره نمایند.

روز سوم مارس (12 اسفند) یونی سوآپ پیرامون معرفی محصول جدید خود در توییتر نوشت:

«معرفی کیف پول موبایلی یونی سوآپ؛ یک اپلیکیشن خود امانی و منبع باز برای تلفن‌های همراه از معتبرترین نام در صنعت دیفای (DeFi). این محصول اکنون به صورت یک نسخه اولیه محدود از طریق Apple TestFlight در دسترس است.»

یونی سوآپ و اپل

سنگ‌اندازی‌های اپل

نکته مهم اینجاست که علیرغم دریافت تأییدیه‌های اولیه برای ساخت این برنامه در ماه اکتبر (مهر ماه)، ظاهراً یونی سوآپ لبز در اَپ استور (App Store) اپل با مشکلاتی مواجه شده است. اگرچه سایر کیف‌پول‌های خود امانی تبادل رمزارزها در این بستر مورد تأیید قرار گرفته‌اند، ساخت نهایی کیف پول موبایلی یونی سوآپ تنها چند روز قبل از زمان پیش‌بینی شده برای راه‌اندازی آن در دسامبر ۲۰۲۲ (آذر) توسط اپل رد شد.

یونی سواپ لبز ضمن تأکید مجدد انطباق کامل خود با دستورالعمل‌های خواسته شده، مدعی شده است که با پاسخ به کلیه سؤالات مطرح شده، برای رفع نگرانی‌های اپل تلاش کرده است. با این حال، اپل هنوز هیچ پاسخ مشخصی برای راه‌اندازی این برنامه ارائه نکرده و وضعیت یونی سوآپ را در هاله‌ای از ابهام فرو برده است. در نتیجه این بلاتکلیفی، یونی سوآپ در حالی که منتظر تأیید راه‌اندازی اپل است، دسترسی زودهنگامی را برای چند هزار کاربر Testflight فراهم نموده است.

یونی سوآپ در اطلاعیه خود خاطر نشان کرده است که:

«اپل به راه اندازی محصول جدید ما چراغ سبز نشان نمی‌دهد و ما نمی‌دانیم چرا؟! ما اکنون بلاتکلیف هستیم.»

روز ششم فوریه (17 بهمن)، گزارش شد که اعضای انجمن یونی سوآپ به استقرار نسخه سوم Uniswap v3 در پروتکل لایه دوم شبکه بوبا (Boba) در بلاکچین اتریوم رأی مثبت داده‌اند؛ به این ترتیب شبکه بوبا (Boba) به ششمین زنجیره‌ای تبدیل خواهد شد که میزبان اجرای Uniswap v3 می‌باشد. چندین نهاد مانند جی اف اکس لبز (GFX Labs)، بلاکچین در میشیگان (Blockchain at Michigan)، گانتلت (Gauntlet) و کانسنسیس (ConsenSys) از این حرکت حمایت کردند.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array