به گزارش ایران دکونومی، بسیاری از حساب‌های کاربری در روز پنج‌شنبه اعلام کردند اطلاعات کاربران صرافی ایرانی اوکی‌اکسچنج هک شده و این داده‌های حساس کاربران در حال انتشار در سطح اینترنت است. واکنش اوکی اکسچنج به این خبر در روز جمعه انتشار یک بیانیه بود.

در بیانیه اوکی‌اکسچنج انتشار تعداد محدودی از عکس کاربران را تایید کرد و دلیل این مشکل را عملیات جابه‌جایی دیتابس تصاویر خود اعلام کرد که در این عملیات توسط تیم فنی اوکی‌اکسچنج اختلال رخ داده که منجر به عمومی شدن تصاویر شده است.

بیانیه اوکی اکسچنج

همچنین در این بیانیه اشاره شده که این مشکل در بخش آرشیو عکس‌های هویتی کاربران قدیمی رخ داده است و آسیب‌پذیری متوجه سرمایه، معاملات یا دیگر بخش‌های حساب کاربران نیست.

صرافی اوکی اکسچنج در این بیانیه ضمن عذرخواهی از کاربران بابت کم‌کاری گفته است: تیم فنی اوکی اکسچنج با اقدام به موقع نسبت به جلوگیری این موضوع اقدام نموده است.

البته در مورد داده‌های منتشر شده کاربران در این بیانیه اوکی اکسچنج اعلام کرده است: هیچگونه دیتای حساسی از اوکی اکسچنج افشا نشده و تمام فرایندهای ورود به حساب کاربری و برداشت رمزارزی نیازمند تایید دو مرحله‌ای می‌باشد که به همین دلیل برای دارایی کاربران جای نگرانی نمی‌باشد.

منبع: پیوست

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array