به گزارش ایران دکونومی، درام تاریخی که رتبه R هم از آن خود کرده بعد از پنج هفته که از اکران گذشته، ۷۱۸ میلیون دلار در سینماهای سراسر جهان فروش کرده که ۲۸۵ میلیون دلار آن در آمریکای شمالی و ۴۳۷ میلیون دلار در سطح بین‌المللی رقم خورد.

بر اساس این ترتیب‌بندی این فیلم موفق‌تر از فیلم «سریع ایکس» با فروش ۷۰۴ میلیون دلار و «اسپایدر من در اسپایدر ورس» با فروش ۶۸۶ میلیون دلار است و «فیلم برادران سوپر ماریو» با فروش ۱.۳۵ میلیارد دلار، «باربی» گرتا گرویگ با فروش ۱.۲۷۹ میلیارد دلار و «نگهبانان کهکشان ۳» مارول با فروشی معادل ۸۴۵ میلیون دلار فیلم‌هایی با فروش بیشتر از آن هستند.

این فروش باعث شد «اوپنهایمر» به چهارمین فیلم بزرگ و موفق نولان در تمام دوران کاری‌اش تبدیل شود و پشت سر «بین‌ستاره‌ای» با فروش ۷۱۵ میلیون دلار در سال ۲۰۱۴ و «شوالیه تاریکی» با فروش ۱.۰۰۶ میلیارد دلار، «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» با فروش ۱.۰۸ میلیارد دلار و «تلقین» با فروش ۸۳۷ میلیون دلار قرار بگیرد. البته این فیلم پرفروش‌ترین فیلم نولان در ۵۰ بازار خارج از کشور از جمله، هند، برزیل، آلمان و عربستان سعودی است.

«اوپنهایمر» در آمریکای شمالی بیشتر از یک ماه است که در لیست سه فیلم اول فهرست فروش جایگاه خود را حفظ کرده و عنوان پرفروش‌ترین فیلم سال با رتبه R را برای خود کرده اسست

همچنین این فیلم فروشی ۱۴۶.۴ میلیون دلاری را از نمایش در صفحه نمایش فرمت ممتاز به ویژه آیمکس دریافت کرده و تاکنون از پنجمین فیلم‌های پرفروش آیمکس شده است. ۴ فیلم برتر آیمکس از فیلم‌های پرفروش ۲ میلیارد دلاری همچون «آواتار» و دنباله‌اش «راه آب»، «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» و «انتقام‌جویان: پایان بازی» تشکیل شده است.

اسامی بازیگران این فیلم موفق و پرفروش رابرت داونی جونیور، مت دیمون، امیلی بلانت، فلورانس پیو و آلدن ارنریچ می‌باشد.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array