به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، کمپانی هوش مصنوعی OpenAI قصد دارد در طی اولین کنفرانس توسعه خود اخبار بسیار مهمی را در رابطه با چت‌بات ChatGPT اعلام کند. این کمپانی ارائه‌دهنده ابزار هوش مصنوعی زایای DALL-E نیز می‌باشد.

براساس شنیده‌ها، این کمپانی موفق قرار است به‌زودی درباره جدیدترین دستاوردها، بهبود عملکرد و دیگر سازوکارهای آپدیت‌شده خود اطلاع‌رسانی کند. این آپدیت‌ها در مسیر کاهش هزینه دسترسی به مدل‌های هوش مصنوعی در عین افزایش کارایی و بهره‌وری آنها خواهد بود. اولین کنفرانس توسعه OpenAI قرار است فردا، دوشنبه (ششم نوامبر، 15 آبان) در سان‌فرانسیسکو برگزار شود.

برگزاری اولین کنفرانس توسعه OpenAI قرار است سندی باشد بر بلندپروازی‌های این کمپانی؛ بلندپروازی‌هایی که جایگاه آن را فارغ از “ارائه‌دهنده خدمات هوش مصنوعی به کاربران عادی” قرار خواهد داد و این کمپانی را به‌عنوان توسعه‌دهنده‌ای همه‌جانبه و قدرتمند به دنیا معرفی خواهد کرد. سم آلتمن، مدیرعامل OpenAI نیز قرار است در این کنفرانس حضور داشته باشد و “اخبار بسیار خوبی” را به حضار اعلام کند.

این رویداد یک روزه با حضور هزاران نفر از توسعه‌دهندگان از سراسر جهان، فردا برگزار خواهد شد. بخش مربوط به تکنولوژی هوش مصنوعی، اثر بسیار مهمی در اقتصاد شهر سان‌فرانسیسکو واقع در ایالت کالیفرنیا داشته است و حتی برخی از ضرر و زیان‌های مالی ناشی از ویروس کووید را نیز جبران کرده است.

سم آلتمن
سم آلتمن، مدیرعامل و یکی از هم‌بنیان‌گذاران OpenAI

OpenAI، قهرمان ناشناخته هوش مصنوعی

پس از سالها تلاش و زحمت در عین گمنام و ناشناخته بودن، کمپانی OpenAI بالاخره موفق شد در تاریخ نوامبر سال 2022 از چت‌بات هوش مصنوعی خود، ChatGPT رونمایی کرده و رسماً مسیر معرفی ابزارهای هوش مصنوعی زایا به کاربران را پایه‌ریزی کند.
این چت‌بات متولد شده در سیلیکون‌ولی توانست در طی مدت زمان بسیار کوتاهی مدارج عالی را طی کرده و به یکی از موفق‌ترین و فراگیرترین محصولات مصرفی در جهان تبدیل شود. ابزارهای هوش مصنوعی زایا می‌توانند براساس داده‌های ورودی چندرسانه‌ای (متن – عکس – ویدیو – کدنویسی) تولید محتوا کنند.

کمپانی OpenAI موفق شد در ادامه مایکروسافت را به‌عنوان حامی مالی و یکی از سرمایه‌گذاران اصلی همراه خود داشته باشد و با اتکا به میلیون‌ها دلار پشتوانه مالی این غول تکنولوژی، مدل پایه‌ای و پیش‌فرض بسیاری از ابزارهای هوش مصنوعی موجود در بازار فعلی را در دسترس توسعه‌دهندگان قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این کمپانی مشتاق است تا فردا اخبار خوشی را در رابطه با کاهش هزینه‌های دسترسی توسعه‌دهندگان به خدمات خود، به حضار اطلاع‌رسانی کند. کاهش هزینه‌ها و اقتصادی‌تر شدن گزینه‌های موجود، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های توسعه‌دهندگان امروزی است. این افراد با اتکا بر رابط برنامه‌نویسی کاربردی OpenAI، ابزارهای هوش مصنوعی زایای خود را ایجاد کرده و توسعه می‌دهند.

کاربران از سراسر جهان از این ابزارهای هوش مصنوعی زایا برای رسیدگی به امور روزانه، پاسخگویی به سؤالات، انجام تکالیف و تحقیقات، نوشتن مقاله و کتاب و حتی ایجاد برنامه سفر و آثار هنری استفاده می‌کنند.

قرار است یکی دیگر از اخبار خوش کنفرانس فردا، در زمینه عیب‌یابی و بهبود عملکرد مدل زبانی پیشرفته GPT-4 باشد. این آپدیت‌های جدید در خدمات و محصولات OpenAI، شانس ایجاد ابزارهای کاربردی‌تر و بهتر را به کمپانی‌های هوش مصنوعی در سراسر جهان خواهند داد.

ویژگی‌های بصری ChatGPT نیز به این چت‌بات اجازه می‌دهد تا با تجزیه‌وتحلیل تصاویر مختلف، در مسیر ساختن برنامه‌هایی کاربردی (مثلاٌ در زمینه‌های پزشکی و سرگرمی) به توسعه‌دهندگان کمک کند.

منبع: reuters

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array