به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، از زمانی که Razer یک لپ تاپ با سه صفحه‌نمایش را به نمایشگاه CES 2017 آورد، توجه علاقمندان به ایده لپ‌تاپ‌های چند صفحه‌ای جلب شد. تازه‌ترین نمونه از این فناوری خلاقانه، لپ تاپ جدیدی است که با نام Acemagic X1 مجهز به دو نمایشگر 14 اینچی 1080p توسط شرکت چینی Acemagic معرفی شده است.

لپ تاپ Acemagic X1 در کنار صفحه نمایش اصلی خود، به یک نمایشگر دیگر مجهز شده است که به صورت افقی روی لولاهایی تعبیه شده است که قابلیت چرخش حول یک محور 360 درجه را دارد. این شرکت، محصول جدید خود را “نخستین لپ تاپ 360 درجه تاشو افقی جهان” نامیده است.

لپ تاپ Acemagic X1
نمایی از لپ تاپ Acemagic X1

اولین لپ تاپ 360 درجه تاشوی جهان چه ویژگی‌هایی دارد

در حالی که هنوز اطلاعات دقیقی درباره قیمت، تاریخ عرضه یا مشخصات کاملی از این محصول در دست نیست، به نظر می‌رسد این لپ تاپ برای بازی یا انجام تسک‌های سنگین طراحی نشده است. گفته می‌شود لپ‌تاپ 360درجه Acemagic X1 مجهز به پردازنده نسل دوازدهم اینتل Core i7-1255U ، حافظه رم 16 گیگابایتی DDR4 و یک ترابایت حافظه PCIe 3.0 SSD عرضه خواهد شد.

علاوه بر آن، حداکثر سرعت انتقال داده 5 گیگابیت بر ثانیه از طریق درگاه‌های USB-A و USB-C فراهم شده و برای خروجی ویدیو به جای HDMI 2.0 از HDMI 2.1 پشتیبانی می‌شود. ظاهراً یکی از این دو پورت USB-C فقط برای شارژ استفاده می‌شود.

لپ تاپ Acemagic X1

یکی از ویژگی‌های برجسته این لپ‌تاپ علاوه بر نمایشگر اضافی آن، حک شدن جمله معروف استیو جابز «Stay Hungry, Stay Foolish » به معنی “گرسنه بمان، احمق بمان” با طلای واقعی در قسمت سمت چپ صفحه‌کلید دستگاه است.

لازم به ذکر است که شرکت چینی Acemagic معمولاً به خاطر فروش مینی کامپیوترهای خود شناخته می‌شود. ولی عرضه یک سری محصول آلوده به بدافزار به شهرت این شرکت آسیب رساند. هرچند  Acemagic علاوه بر عذرخواهی رسمی، مبالغ پرداخت ‌شده مشتریان خود را نیز به آنها برگرداند ولی هنوز نتوانسته است اعتماد کامل مشتریان جلب کند.

منبع: theverge

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array