به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، به‌نظر می‌رسد برند Lenovo قصد داشته باشد در نمایشگاه کنگره جهانی موبایل (MWC 2024) از اولین لپ‌تاپ جهان با نمایشگرهای کاملاً شفاف رونمایی کند!

در آستانه برگزاری این رویداد جهانی، تصاویر جدیدی از لپ‌تاپ شفاف برند Lenovo توسط یکی از فعالان حوزه تکنولوژی منتشر شده است. ایوان بلَس، نویسنده و بلاگر تکنولوژی است که شهرت خود را مدیون افشاهای مکرر و البته معتبر از محصولات جدید و خلاقانه این حوزه می‌باشد.

لپ‌تاپ Lenovo

با لپ‌تاپ شفاف Lenovo آشنا شوید

براساس تصاویر منتشر شده توسط بلَس در پلتفرم X (توییتر سابق)، لپ‌تاپ جدید برند Lenovo دارای صفحه‌نمایشی کاملاً شفاف متصل به یک کیبورد حساس به لمس می‌باشد. براساس شنیده‌ها، پیش‌بینی می‌شود که این کمپانی از محصول جدید و انقلابی خود در کنگره جهانی موبایل (MWC 2024) که به‌زودی در شهر بارسلونای اسپانیا برگزار می‌شود، رونمایی کند. این نمایشگاه جهانی از تاریخ 26 تا 29 فوریه (7 تا 10 اسفند 1402) برقرار خواهد بود.

تصویر منتشرشده توسط این افشاگر، دو عدد از لپ‌تاپ جدید برند Lenovo را بر روی یک میز نمایش می‌دهد. همانطور که در این تصویر مشخص است؛ نمایشگر لپ‌تاپ عقبی به‌وضوح درون نمایشگر لپ‌تاپ جلویی مشخص است و شفاف بودن صفحه‌نمایش این دستگاه را به‌رخ می‌کشد. البته این دومین تصویری است که از این محصول موردانتظار لو رفته است. اوایل ماه فوریه، وبسایت WindowsReport نیز تصاویر دیگری از این لپ‌تاپ منتشر کرده بود.

البته شایان ذکر است که نمایشگرهای شفاف لزوماً یک “تکنولوژی جدید و نوین” به‌حساب نمی‌آیند. بیش از یک دهه است که این نمایشگرها در نسخه‌های اولیه محصولات جدید به‌کار گرفته می‌شوند و حتی کمپانی بزرگ سامسونگ نیز در رویداد CES 2010 از یک لپ‌تاپ شفاف رونمایی کرده بود. اما حالا، پس از 14 سال بالاخره به‌نظر می‌رسد که شرکت‌های فعال در حوزه تکنولوژی آماده تجاری کردن این ایده و عرضه آن به بازار هستند.

در نمایشگاه CES امسال، برند LG رسماً از اولین تلویزیون شفاف جهان رونمایی کرده و اعلام کرده بود که این محصول در ادامه سال 2024 برای فروش عرضه خواهد شد. همچنین در کشورهایی مانند چین و ژاپن، پنجره‌های قطار مجهز به نمایشگرهای شفاف OLED یک ابتکار جدید و خلاقانه به‌حساب می‌آیند.

Lenovo

ایده طراحی و هدف از عرضه این لپ‌تاپ چیست؟

پس از افشا شدن این تصاویر، یکی از پربحث‌ترین موضوعات صحبت کارشناسان و کاربران مسئله “چرایی” طراحی چنین دستگاهی است. لپ‌تاپی با صفحه‌نمایش کاملاً شفاف رسماً حریم‌خصوصی و امنیت کاربر را به‌خطر می‌اندازد.
اما اگر برند Lenovo واقعاً در کنگره جهانی MWC 2024 از این محصول رونمایی کند؛ شنیدن نحوه شکل‌گیری، دلایل طراحی، زاویه فروش و مخاطب هدف چنین لپ‌تاپی بسیار جالب خواهد بود. به‌صورت کلی و در وهله اول به‌نظر می‌رسد این محصول برای آن قشری از جامعه و کارمندان موردنیاز باشد که برای صحبت کردن با مراجعین و یا بیماران، از سر راه بودن صفحه‌نمایش خود کلافه شده‌اند.

با توجه به تصاویر لو رفته از لپ‌تاپ شفاف برند Lenovo، به‌نظر می‌رسد با یک محصول کاملاً خلاقانه، دارای کیبوردی تخت و کاملاً لمسی روبه‌رو باشیم. همچنین در این تصاویر یک قلم هوشمند Stylus نیز وجود دارد و می‌شود گفت که با این محصول، می‌توان به نقاشی و طراحی نیز پرداخت. براساس تصویر جدید منتشر شده می‌توان با قطعیت گفت که این لپ‌تاپ با سیستم‌عامل ویندوز 11 کار می‌کند.

به‌عنوان آخرین نکته باید به این مسئله تأکید کرد که حتی اگر Lenovo این لپ‌تاپ را حدود دو هفته دیگر در کنگره موبایل بارسلونا به‌نمایش بگذارد؛ هیچ تضمینی وجود ندارد که پای این محصول به بازار باز شده و برنامه‌ای برای عرضه آن به مشتریان وجود داشته باشد.

منبع: The Verge

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array