به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، اولین جلسه دادگاه استماع شین هیون سونگ (Shin Hyun-Seong)، یکی از بنیان‌گذاران ترافرم لبز (Terraform Labs ) که با نام دَنیل شین (Daniel Shin) نیز شناخته می‌شود، برای اتهامات مربوط به کسب سودهای غیرقانونی از فروش رمزارز ترا (LUNA) برگزار شده است.

بر اساس گزارش 10 جولای (19 تیر) شبکه خبری نیوز وان (News1) کره، جلسه دادگاه آمادگی برای دادرسی شین و هفت همدست او، پس از کیفرخواست وی در ماه آوریل، در دادگاه عالی منطقه جنوبی سئول آغاز شده است. طبق گزارش‌ها، دادستان‌های پرونده در این دادگاه گفته‌اند که این افراد با فریب سرمایه‌گذاران، قیمت توکن‌های خاصی را از طریق پوشش رسانه‌ای و تراکنش‌هایی که از سال ۲۰۱۸ آغاز شد، دستکاری کرده‌اند و همین اقدام «سود غیرمنصفانه‌ای» در حدود ۴۶۲.۹ میلیارد وون کره معادل بیش از ۳۵۴ میلیون دلار آمریکا را برای آنها به ارمغان آورده است.

طبق گزارش‌ها، شین حدود 118 میلیون دلار رمزارز LUNA را قبل از سقوط قیمت این دارایی در ماه می 2022 (اردیبهشت 1401) فروخته است. او با تاسیس شرکت فین‌تک Chai Corporation، از تاکتیک‌های مشابهی برای کسب سود غیرقانونی از طریق سرمایه سرمایه‌گذاران استفاده کرده است.

وکیل شین قبلاً گزارش‌هایی که ادعا می‌کرد او “توکن‌های LUNA را در نقطه اوج قیمت فروخته و به سود رسیده است یا اینکه از طریق روش‌های غیرقانونی دیگر به سود رسیده است” را رد کرده بود. پروفایل لینکدین شین نشان می‌دهد که او از ژانویه 2020 (دی 1398) در کمپانی ترافرم لبز مشارکت مستقیمی نداشته است، اما ظاهراً این اطلاعات سرمایه‌گذاری‌ها یا خرید سهام یا توکن‌های شرکت را شامل نمی‌شود.

دوکوان، یکی از دیگر بنیان‌گذاران ترا، در ماه مارس (اسفند 1401) در مونته نگرو به اتهام استفاده از اسناد هویتی جعلی دستگیر شد. ماه ژوئن (خرداد)، دادگاه محلی او را به چهار ماه زندان محکوم کرد، اما احتمال دارد پس از اتمام دوران محکومیتش به ایالات متحده یا کره جنوبی استرداد شود، زیرا دادستان‌های کره جنوبی در سپتامبر 2022 (شهریور 1401) حکم بازداشت دوکوان را به اتهام نقض قوانین بازار سرمایه این کشور صادر کردند.

لازم به یادآوری است که شرکت ترا ماه می 2022 سقوط کرد و اولین مهره از دومینوی سقوط بازار کریپتو را انداخت. پس از آن، پیوند استیبل کوین الگوریتمی این پلتفرم یعنی USTC با دلار آمریکا قطع شد و مقامات را بر آن داشت تا درباره دخالت احتمالی دوکوان و شین در معاملات غیرقانونی قبل و در بحبوحه سقوط این شرکت تحقیق کنند.

از آن پس قیمت رمزارز بومی شرکت یعنی LUNA با سقوطی سنگین، ارزش خود را از دست داد و زیان سنگینی به هولدرهای خود وارد کرد. این دارایی اکنون با 3.66 درصد رشد روزانه با قیمت 0.593 دلار معامله می‌شود.

نمودار روزانه قیمت لونا LUNA بعد از دادگاه

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array