به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، دادستان کل نیویورک شکایتی علیه چند شرکت بزرگ و شناخته شده حوزه ارزهای دیجیتال ازجمله صرافی جمینای (Gemini)، شرکت جنسیس (Genesis) و دیجیتال کارنسی گروپ (DCG) به اتهام کلاهبرداری از سرمایه‌گذاران از طریق برنامه سرمایه‌گذاری Gemini Earn تنظیم کرده است.

بیانیه رسمی دفتر دادستان کل لتیتیا جیمز (Letitia James)، با تشریح اساس اتهامات ادعا می‌کند که این شرکت‌ها بیش از 1 میلیارد دلار از بیش از 230,000 سرمایه‌گذار از جمله 29,000 شهروند نیویورک کلاهبرداری کرده‌اند.

دلایل شکایت دادستانی نیویورک از جمینای

در تحقیقات انجام شده توسط دفتر جیمز ادعا شده است که صرافی جمینای در مورد برنامه سرمایه‌گذاری Gemini Earn خود که با مشارکت کمپانی جنسیس اجرا می‌شود، به سرمایه گذاران دروغ گفته است. در متن این بیانیه تصریح شده است که اگرچه جمینای به سرمایه‌گذاران اطمینان داده بود که این برنامه یک سرمایه‌گذاری کم‌ریسک است، تحقیقات نشان می‌دهد که امور مالی جنسیس “خطرناک” بوده است:

«این دادخواست ادعا می‌کند که جمینای با علم به اینکه وام‌های جنسیس فاقد وثیقه هستند و در مقطعی به شدت در یک سازمان یعنی شرکت آلامدا ریسرچ سم بنکمن فرید متمرکز شده‌اند، از گفتن آن به سرمایه‌گذاران امتناع کرده است.»

این شکایت علاوه بر شرکت جنسیس و مدیرعامل سابق آن یعنی سوئیچیرو مورو (Soichiro Moro)، شرکت مادر آن یعنی دیجیتال کارنسی گروپ (DCG) و مدیر عامل آن، بری سیلبرت (Barry Silbert,) را به کلاهبرداری از سرمایه گذاران از طریق تلاش برای پنهان کردن بیش از 1.1 میلیارد دلار زیان، متهم کرده است.

شکایت دادستانی نیویورک

هدف دفتر دادستانی از تنظیم این دادخواست، ممنوعیت فعالیت سه شرکت مذکور در صنعت سرمایه‌گذاری مالی ایالت نیویورک است و همچنین جبران زیان سرمایه‌گذاری‌ها و عودت کردن “سودهای غیرقانونی” است. دربیانیه دادستان کل نیویورک، اشاره خاصی به زیان‌های واردشده بر “سرمایه گذاران طبقه متوسط” شده است:

«سرمایه‌گذاران و مردم سخت‌کوش نیویورک در سراسر کشور بیش از یک میلیارد دلار از دست دادند، زیرا با دروغ‌های آشکار به آنها وعده داده شده بود که اگر پولشان را در Gemini Earn سرمایه‌گذاری کنند، سرمایه آنها امن بوده و رشد خواهد کرد.»

جیمز اضافه کرد که جمینای در حالی خطرات سرمایه‌گذاری با جنسیس را پنهان می‌کرد که این شرکت در مورد ضررهای واقعی خود به مردم دروغ می‌گفت. او در ادامه کل صنعت ارزهای دیجیتال را هدف قرار داد و این پرونده را به عنوان «نمونه دیگری از تبهکارانی توصیف کرد که باعث آسیب رساندن به صنعتی می‌شوند که هنوز قانونمند نشده است».

ناگفته نماند که دو شرکت جنسیس و جمینای پیش از این نیز در ژانویه 2023 با شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) به اتهام ارائه اوراق بهادار ثبت نشده از طریق برنامه Earn روبه‌رو شده بودند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array