به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، انویدیا سال 2017، برای اولین بار از دستیار هوش مصنوعی G-Assist خود به عنوان شوخی اول آوریل رونمایی کرد و گفت این دستیار در انجام بازی به شما کمک می‌کند. حال، بعد از گذشت حدود 7 سال، انویدیا در جریان رویداد کامپیوتکس 2024، پروژه G-Assist را معرفی کرد. این دستیار هوش مصنوعی در قالب یک نسخه دمو بازگشته است و با بهره‌مندی از دستیار قدرتمند هوش مصنوعی GeForce قرار است در نهایت برای توسعه دهندگان بازی و دارندگان GPU RTX عرضه شود و نکاتی درباره سلاح‌ها، تاکتیک‌ها و حتی بهینه‌سازی تنظیمات بازی در اختیار گیمرها قرار دهد.

قابلیت‌های معرفی‌شده در دموی انویدیا G-Assist

در دموی منتشر شده، انویدیا G-Assist را می‌بینیم که در بازی ARK: Survival Ascended به پرسش‌های صوتی کاربر پاسخ می‌دهد. در این فیلم کاربر از هوش مصنوعی می‌پرسد «اسلحه بعدی چیست و مواد ساخت آن را از کجا پیدا کنم؟». این دستیار هوش مصنوعی حتی قادر است بفهمد که در حین بازی چه اتفاقاتی در حال وقوع است، بنابراین می‌تواند خودش را با تعداد امتیازات مهارتی که در بازی کسب کردید تنظیم کند و راهنمایی‌های لازم را در اختیار شما قرار دهد.

هوش مصنوعی انویدیا

گفتنی است که ماه گذشته مایکروسافت نسخه نمایشی مشابهی را برای دستیار هوش مصنوعی کوپایلت (Copilot) منتشر کرده بود که نشان می‌داد این ابزار می‌تواند بازیکنان ماین‌کرفت (Minecraft) را در بازی راهنمایی کند.

افزون بر این، دستیار هوش مصنوعی انویدیا می‌تواند تنظیمات رایانه شخصی شما را نیز بهینه‌سازی و تنظیم کند. مثلاً می‌تواند با اسکن کردن سیستم متوجه شود که علیرغم پشتیبانی مانیتور از فرکانس 240 هرتز، شما فقط با فرکانس 60 هرتز بازی می‌کنید. شما می‌توانید از این دستیار برای افزایش عملکرد در یک بازی، رسیدن به هدف 60 فریم در ثانیه یا حتی اورکلاک کردن پردازنده گرافیکی خود راهنمایی بخواهید.

با توجه به اینکه هم انویدیا و هم مایکروسافت از دموی مشابهی در بازه زمانی کوتاه رونمایی کرده‌اند، می‌توان انتظار داشت که به زودی هوش مصنوعی دنیای گیمرها را متحول کند.

منبع: theverge

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array