به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، به‌نظر می‌رسد کمپانی گوگل قصد تکرار کردن برنامه‌کاری دو سال قبل خود را داشته باشد و در رویداد رونمایی گوشی هوشمند Pixel 8، از جدیدترین نسخه سیستم‌عامل اندروید نیز رونمایی کند.

براساس گزارشات اپراتور کانادایی Telus، نسخه پایدار اندروید 14، فردا (4 اکتبر، 12 مهر ماه) همزمان با رونمایی از گوشی هوشمند Pixel 8 به‌صورت عمومی منتشر خواهد شد.

کمپانی گوگل چند ماه پیش اولین نسخه پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان اندروید 14 را منتشر کرده بود و از آن بازه زمانی تاکنون، چندین نسخه بتای دیگر از این سیستم‌عامل منتشر شده است.
براساس گفته‌های این اپراتور، سیستم‌عامل اندروید 14 در گوشی‌های Pixel 7 (مدل استاندارد، مدل پرو و مدل 7a)، گوشی Pixel 6 (مدل استاندارد، مدل پرو و مدل 6a)، و مدل‌های Pixel 5 و Pixel 4 (نسخه 4a و 5 گیگ) عرضه خواهد شد.

تمام گوشی‌های هوشمند این لیست واجد شرایط هستند و گوشی Pixel 4 (مدل استاندارد) دیگر در لیست دریافت آپدیت‌های سیستم‌عامل اندروید نمی‌باشد و حتی صلاحیت دریافت نسخه بتای اندروید 14 را نیز نداشته است.
اپراتور Telus تأکید کرده که تاریخ اعلام‌شده صرفاً تقریبی می‌باشد و “ممکن است تغییر کند”. همچنین تاریخ 4 اکتبر فقط تاریخ احتمالی انتشار است و ممکن است عرضه این آپدیت به تمام دستگاه‌ها “چند هفته طول بکشد”.

آپدیت اندروید

عرضه اندروید 14 در رویداد Made By Google

بسیاری از افراد انتظار داشتند که آپدیت نسخه پایدار اندروید 14 در اوایل ماه سپتامبر (ماه میلادی گذشته) منتشر شود. اما حالا به‌نظر می‌رسد کمپانی گوگل قصد دارد همزمان با رونمایی از گوشی هوشمند Pixel 8 و Pixel 8 Pro و همچنین ساعت هوشمند Pixel Watch 2 در رویداد Made By Google، آپدیت این سیستم‌عامل را نیز منتشر کند.
البته براساس شنیده‌ها، تغییرات چشمگیری در آپدیت اندروید 14 به چشم نمی‌خورد.

رونمایی از گوشی‌های هوشمند جدید و آپدیت نرم‌افزاری در یک روز واحد ممکن است “بیش از حد” به‌نظر برسد، اما به علاقه‌مندان بهانه‌ای برای بهبود تجربه کاربری نیز خواهد داد.

گوشی‌های هوشمند رونمایی شده در این رویداد با سیستم‌عامل پیش‌فرض اندروید 14 روانه بازار خواهند شد. براساس برخی شایعات، کمپانی گوگل قصد دارد به‌مدت 7 سال از این دستگاه‌ها پشتیبانی نرم‌افزاری کند.

درصورتی انتشار نسخه پایدار اندروید 14 برای گوشی‌های پیکسل از فردا آغاز خواهد شد که برخی از گوشی‌های پرچمدار و بالارده شرکت‌های دیگر (مانند سامسونگ) تا پایان سال جاری میلادی این سیستم‌عامل را دریافت خواهند کرد.

منبع: 9to5google

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array