به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، یک نهنگ بزرگ اتریوم (ETH) به تازگی مقادیر هنگفتی از این رمزارز را جابه‌جا کرده است که موجی از گمانه‌زنی‌ها را در میان معامله‌گران بازار کریپتو در پی داشت. انجام تراکنش‌های بزرگ توسط نهنگ‌ها معمولاً با ترس، عدم اطمینان و شک (FUD) همراه هستند، زیرا انتقال یک دارایی به صرافی‌های رمزارزی در مقادیر زیاد می‌تواند به معنای فروش توکن‌ها توسط یک نهنگ باشد و این اتفاق به‌نوبه‌خود، می‌تواند منجر به سقوط قیمت در کوتاه مدت گردد.

این در حالی است که بر اساس تازه‌ترین داده‌های سنتیمنت (Santiment)، تعداد تراکنش‌های اتریوم (ETH) با ارزشی بیش از 100000 دلار در سال 2023 به پایین‌ترین سطح خود رسیده است و هر زمان که چنین شرایطی بر بازار حاکم می‌شود به این معنی است که این گروه از هولدرهای بزرگ درگیر چشم‌انداز کوتاه مدت ارز دیجیتال مورد نظر نیستند و نوسانات اندک آنها را هیجان‌زده نمی‌کند.

تا زمان نگارش این مطلب، آدرس‌های اتریوم دارای 10000 تا 10 میلیون کوین شاهد کاهش موجودی خود هستند، یعنی اینکه بسیاری از نهنگ‌ها بخشی از دارایی خود را به تدریج نقد کرده و از آن زمان مشغول انباشت این دارایی نبوده‌اند. بر اساس داده‌های سنتیمنت، تعداد آدرس‌هایی که بین 10000 تا 10 میلیون واحد اتریوم (ETH) را در خود جا داده‌اند، از ماه ژوئن یا ثابت بوده یا کاهش یافته است.

اتریوم

جابه‌جایی 8000 واحد اتریوم

داده‌های پلتفرم ردیاب بلاکچین اتراسکن (Etherescan) حاکی از آن است که یک نهنگ اتریوم 8000 واحد اتر (ETH) با ارزشی بالغ بر 13 میلیون دلار را به صرافی رمزارزی بایننس (Binance) منتقل کرده است. این انتقال، به علاوه تراکنش‌های قبلی این نهنگ در فاصله سه هفته گذشته، در مجموع انتقال 12000 واحد اتریوم (ETH) به صرافی را نشان می‌دهد. موجودی آدرس کیف پول او در حال حاضر معادل 10902 واحد اتریوم به علاوه 57 توکن دیگر است.

نقشی که FOMC در بازی ایفا کرد

زمان‌بندی انتقال دارایی‌ها توسط این نهنگ این سوال را مطرح می‌کند که آیا احتمال می‌رود بعد از سخنرانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا، پس از آخرین نشست کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) که قرار است روز چهارشنبه، 20 سپتامبر 2023 (29 شهریور) برگزار شود، فروش گسترده‌ای در بازار ارزهای دیجیتال به جریان بیفتد یا خیر. چنین سناریویی غیرممکن نیست. با در نظر گرفتن اولویت فدرال رزرو آمریکا در حفظ هدف تورم 2 درصدی، سخنرانی پاول با حفظ لحن تند همیشگی، حتماً بازارهای مالی را دچار نوسان خواهد کرد. نظرات فعلی رئیس فدرال رزرو ممکن است لحن جلسات آتی کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC)  در ماه‌های نوامبر و دسامبر 2023 (آبان و آذر) را تعیین کند، که به‌نوبه‌خود می‌تواند مبنایی برای کاهش بالقوه نرخ بهره تا سال 2024 باشد.

نمودار روزانه قیمت اتریوم

گفتنی است که اتریوم در حال حاضر، با حفظ سطوح قیمت روز گذشته، با کمتر از 1 درصد رشد روزانه، با قیمت 1636 دلار معامله می‌شود.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: coingape

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array