به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، جاستین سان، یکی از چهره‌های سرشناس و بنیان‌گذاران برجسته در صنعت ارزهای دیجیتال، با انتقال مقدار قابل توجهی اتریوم (ETH) به صرافی توجه همه را به سمت خود جلب کرده است. داده‌های پلتفرم تحلیل داده‌های درون زنجیره‌ای Lookonchain نشان می‌دهد که او به تازگی 23000 واحد اتریوم (ETH) با ارزش تقریبی 43 میلیون دلار را به صرافی پولونیکس (Poloniex)، انتقال داده است. گفتنی است که این صرافی به شخص جاستین سان تعلق دارد.

طبق اطلاعاتی که این پلتفرم در توییت خود منتشر کرد، جاستین سان طی یک سال گذشته، با انجام هفت تراکنش بزرگ، در مجموع حدود 67500 واحد اتریوم (ETH) با ارزش تقریبی 126 میلیون دلار را به صرافی‌ها منتقل کرده است.

این نوع جابه‌جایی‌ها ازشخصیتی مثل جاستین سان اصلاً بعید نیست. او به‌عنوان بنیان‌گذار ترون و مالک چندین شرکت پیشرو در حوزه وب3، در این صنعت نقش به‌سزایی داشته است. با این حال، اقدام اخیر او گمانه‌زنی‌هایی در مورد دلایل احتمالی آن در پی داشته است.

اتریوم

شایعه شده است  که احتمالاً  سان برای نقد کردن تدریجی دارایی خود آماده می‌شود، به این امید که سود خود از افزایش قیمت اخیر اتریوم را برداشت کند. بررسی آدرس کیف پول منصوب به او نشان می‌دهد که سان یکی از مشارکت‌کنندگان فعال در اکوسیستم امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) است و اغلب در فعالیت‌هایی شرکت می‌کند که پاداش‌های منظمی را به همراه دارد. از آنجایی که در صرافی پولونیکس خدمات استیکینگ نیز ارائه می‌شود، این اقدام اخیر ممکن است یک استراتژی برای استیک کردن وجوه در پلتفرم خود او بوده باشد.

احتمال دیگر به مبحث مدیریت نقدینگی در پولونیکس مربوط می‌شود. از آنجایی که سان نظارتی مستقیم بر این پلتفرم معاملاتی دارد، اطمینان از وجود نقدینگی کافی برای انجام کلیه سفارشات مشتریان برای او در اولویت است. این انتقال اخیر اتریوم می‌تواند ذخایر نقدینگی این پلتفرم را تقویت کند.

ترس از آغاز فروش انبوه اتریوم توجیه‌پذیر است؟

علیرغم این گمانه‌زنی‌ها، ترس از آغاز یک موج گسترده فروش ناشی از اقدام اخیر سان ممکن است غیر قابل توجیه باشد. در واقع، درست است که جاستین سان به عنوان یکی از هولدرهای بزرگ یا به اصطلاح نهنگ بسیاری از ارزهای دیجیتال، از جمله اتریوم محسوب می‌شود ولی، حتی اگر او کل این 23000 واحد اتر را دامپ کند، احتمالاً تأثیر قابل توجهی بر اتریوم با ارزش بازاری بیش از 224 میلیارد دلار نخواهد داشت. در نتیجه، پیامدهای بالقوه چنین فروشی ممکن است به آن اندازه که فکر می‌شود، شدید نباشد. آنچه مشخص است فقط زمان می‌تواند پرده از راز این اقدام جاستین سان بردارد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cryptopolitan

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array