به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، جک دورسی اخیراً به جمع کاربران اپلیکیشن بلواسکای اضافه شده و بر اساس شواهد او یکی از سرمایه‌گذاران اصلی این اپلیکیشن است. در واقع این پلتفرم یک شبکه اجتماعی آزاد است که با خط‌فکری دورسی هماهنگی دارد. استفاده دورسی از بلواسکای برای افشای بعضی حقایق درباره توییتر و تصمیمات مدیرعامل جنجالی آن، ایلان ماسک است. مدتی قبل ایلان ماسک تصمیم گرفت در سایه کمپانی دیگرش، شرکت خودروسازی تسلا، شرکت توییتر را نیز به یک شرکت خصوصی تبدیل کند؛ یعنی عملاً توییتر تحت نظارت و بررسی تسلا به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

دورسی در اظهارات اخیر خود گفته که به نظر او ایلان ماسک در مدیریت توییتر بسیار ضعیف عمل کرده‌است، اما او علاوه‌بر ماسک، هیئت‌مدیره توییتر را نیز مقصر می‌داند. زیرا آنها بودند که بر فروش توییتر به ماسک پافشاری کردند و توییتر به‌عنوان یک شرکت عمومی شانس موفقیت بیشتری داشته است.

دورسی در پاسخ به سؤال مطرح شده توسط یکی از کاربران بلواسکای درباره اینکه “آیا ایلان ماسک بهترین ناظر ممکن برای توییتر بود؟” گفت:”نه. و رفتار او پس از دریافتن اینکه زمان‌بندی تصمیماتش بسیار بد از آب درآمده نیز قابل قبول نبود. همچنین من معتقدم که اعضای هیئت‌مدیره توییتر نباید به فروش این شرکت اصرار می‌کردند. همه‌چیز به‌صورت همزمان خراب شد. اما در هرصورت این اتفاقات افتادند و حالا تنها کاری که از ما برمی‌آید این است که از بروز چنین اتفاقی در آینده جلوگیری کنیم. به همین علت خوشحالم که جی گربر و تیمش درحال ساختن چنین چیزی هستند.”

 

جک دورسی

 

نقش جک دورسی در وضعیت فعلی توییتر

یکی از نویسندگان روزنامه Washington Post در تلاش بود با نقل‌قول کردن این جملات، اینگونه جلوه کند که جک دورسی خودش را از هر تقصیری مبری می‌داند. اما دورسی شدیداً با کار او مخالفت کرده و مجدداً به این نکته اشاره کرد که در گذشته چندین بار از طرف خودش بابت ایجاد هرگونه مشکل و یا قصوری در سرنوشت فعلی توییتر عذرخواهی کرده است.

علاوه‌بر اظهار نظر درباره شرایط وخیم توییتر تحت نظارت ایلان ماسک و عواملی که باعث شدند که کار این شبکه اجتماعی به اینجا برسد، دورسی درباره این مسئله صحبت کرد که “توییتر هرگز به‌عنوان یک شرکت عمومی دوام نمی‌آورد.”. او در ادامه گفت که شرایط بازار و وضعیت فعلی کمپانی توییتر در آن زمان، درنهایت منجر به دخالت‌های نابه‌جا از طرف سرمایه‌گذاران و ایجاد هرج‌ومرج و نابودی این شبکه اجتماعی می‌شد.

در گذشته، و در بحبوحه فروش کمپانی توییتر، دورسی توییت معروفی با این مضمون منتشر کرده بود که: “ایلان تنها حلال مشکلاتی است که به آن اعتماد دارم”. او تلاش کرد در صحبت‌های اخیرش در این مورد شفاف‌سازی کرده و منظور خود را بهتر انتقال دهد. دورسی مدعی شد که منظورش از این توییت این بوده که ایلان ماسک در مقایسه با دیگر سرمایه‌گذاران برای آغاز روند خصوصی‌سازی شرکت توییتر، بهترین گزینه ممکن بوده است.

دورسی همچنین به شایعات پیرامون اینکه “او در برابر فروش توییتر به ایلان ماسک کوتاه آمده” پایان داد. این اتهامات قطعاً بسیار نابه‌جا هستند، خصوصاً از آنجایی‌که شرکت‌های عمومی و دارای سهام بر اساس شرایط بازار، مشمول فروش سهام و حق‌وحقوق هستند.

 

منبع: techcrunch

 

 

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array