به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که احتمالاً هش ‌ریت شبکه بیت‌کوین پس از رویداد هاوینگ بعدی که قرار است ماه آوریل 2024 (فروردین و اردیبهشت 1403) اتفاق بیفتد، تا 30 درصد کاهش می‌یابد. به گفته cryptonomist، این پیش‌بینی توسط لوکاس پایپس از B. Riley Financial و کالین هارپر از Luxor Mining ارائه شده است.

پس از این هاوینگ، پاداش بلوک در شبکه بیت کوین از 6.25 واحد به 3.125 واحد بیت کوین کاهش می‌یابد. چنین کاهشی می‌تواند سودآوری عملیات ماینینگ را به میزان قابل توجهی کاهش دهد و متعاقباً منجر به کاهش هش ‌ریت شبکه شود.

در دوره‌های قبلی نیز افت‌های مشابهی پس از هر هاوینگ اتفاق افتاده است. به عنوان مثال، هش ریت شبکه طی شش روز پس از هاوینگ ماه می 2020 حدود 40 درصد کاهش یافت.

هرچند، این کاهش‌ها اثرات منفی بلند مدتی نداشته‌اند. پس از افت اولیه در سال 2020، هش ریت شبکه ظرف چند هفته بهبود یافت. در حال حاضر، قدرت محاسباتی شبکه بیت کوین معادل 385 اگزاهش بر ثانیه (EH/S) است که تقریباً سه برابر رقمی است که در ماه می 2020 ثبت شد.

هش ریت بیت کوین

پیامدهای کاهش هش ریت شبکه

اگرچه پس از هر رویداد هاوینگ، پاداش ماینرها کاهش پیدا می‌کند، اما اغلب منجر به افزایش قیمت بیت کوین شده است. استخراج کوین‌های کمتر به معنای تورم کمتر است که به‌نوبه‌خود، منجر به کاهش فشار فروش در بازار و افزایش ارزش دارایی می‌شود.

هاوینگ‌های قبلی در سال‌های 2012، 2016 و 2020 منجر به افزایش قابل توجه قیمت و رشد هش ریت شبکه شد. به عنوان مثال، پس از هاوینگ سال 2012، قیمت بیت کوین از 12.30 دلار به 1000 دلار افزایش یافت و هش ریت آن نیز حدوداً 300 برابر شد.

با نزدیک شدن به زمان هاوینگ بعدی، شرکت‌های ماینینگ برای رویارویی با این رویداد بزرگ آماده می‌شوند. آنها برای عملکرد بهتر و صرف هزینه کمتر انرژی روی نسل بعدی سخت‌افزارها سرمایه‌گذاری می‌کنند. همانطور که تاریخ نشان داده است، بقای این شرکت‌ها عمدتاً در گروی استفاده کارآمد از انرژی، کاهش هزینه‌های عملیاتی و افزایش قیمت بیت کوین (BTC) است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: ultramining

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array