به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، کمپانی سرشناس OpenAI بالاخره از جدیدترین نسخه هوش مصنوعی زایای خود یعنی DALL-E 3 رونمایی کرد.

حدود یک ماه پیش، برخی از کاربران نسخه آزمایشی این ابزار از توانایی خارق‌العاده DALL-E 3 خبر داده بودند. براساس این نظرات، مهارت‌ها و توانایی این مدل در نسخه جدید به‌طرز چشمگیری ارتقا یافته و هنوز شامل نقطه‌قوت نسخه‌های پیشین نیز هست. هوش مصنوعی DALL-E مهارت بالایی در به تصویر کشیدن افراد (انسان‌ها) دارد و این قابلیت در نسخه جدید نه‌تنها حفظ شده، بلکه بهبود نیز یافته است.

اکثر ابزارهای هوش مصنوعی پیشرفته تولید عکس این روزها، با دریافت دستورات (توصیف‌های متنی از یک عکس)، تصاویر هنری را در سبک‌های مختلف ایجاد می‌کنند.
اما حتی ایجاد دستورات متنی مناسب هم ممکن است برای کاربران چالش‌برانگیز باشد. انقدر پیچیده که عنوان شغلی “prompt engineering” (مهندسی پرسش/دستور) به یک شغل واقعی تبدیل شده است!

DALL-E 3

ادغام خدمات چت‌بات ChatGPT با DALL-E 3

ابزار جدید کمپانی OpenAI، هوش مصنوعی زایای DALL-E 3، با بهره‌گیری از توانایی‌های ChatGPT در روند ایجاد دستورات متنی مناسب به کاربران کمک خواهد کرد. ادغام خدمات چت‌بات ChatGPT با DALL-E 3، در ماه اکتبر ابتدا برای مشترکین ChatGPT Plus و ChatGPT Enterprise در دسترس خواهد بود.

کاربران این اشتراک پولی دیگر نیازی به ارائه توضیحات دقیقی به DALL-E نخواهند داشت، بلکه این افراد می‌توانند از ChatGPT بخواهند تا درخواست آنها را مستقیماً به DALL-E ارائه کند. این چت‌بات با ایجاد یک دستور متنی دقیق و توصیفی و ارسال آن به ابزار هوش مصنوعی زایای DALL-E 3، باعث تولید خروجی بهتری خواهد شد.

البته ادغام خدمات این دو ابزار هوش مصنوعی تنها آپدیت ارائه شده برای DALL-E نیست. نسخه آپدیت‌شده این ابزار توانایی ساختن تصاویر دقیق‌تر و با کیفیت بسیار بالاتری را در هنگام دریافت دستورات متنی طولانی‌تر و با جزئیات بیشتر را نیز دارد. همچنین عملکرد این ابزار در ایجاد جزئیات دشواری مانند متون و دستان انسان‌ها نیز بهبود یافته است.

OpenAI

علاوه‌بر این، مکانیزم‌های جدید DALL-E 3 باعث کاهش الگوریتم‌های متعصب و طرفدارانه قدیم و همچنین باعث افزایش امنیت نیز شده‌اند. برای مثال، این ابزار از این پس درخواست کاربران برای ایجاد یک اثر هنری به سبک یک هنرمند زنده و یا ایجاد تصویر یک شخص مشهور را رد خواهد کرد.

همچنین از این پس هنرمندان می‌توانند عدم تمایل خود برای استفاده از برخی و یا حتی تمام آثار هنری خود را برای تعلیم این هوش مصنوعی زایا اعلام کنند. اخیراً جمعی از نویسندگان به دلیل استفاده غیرقانونی کمپانی‌های متا و OpenAI از نوشته‌هایشان به هدف تعلیم هوش مصنوعی‌های ChatGPT و LlaMa شکایت کرده‌اند.

از زمان ظهور این تکنولوژی همه‌گیر و کاربردی، دردسر قانون کپی‌رایت نقش پررنگی در آثار “هنری” تولید شده توسط این ابزار هوش مصنوعی زایا داشته است. ماه گذشته قاضی دادگاه ناحیه‌ای ایالات متحده آمریکا با صدور حکم قاطعی به این جنجال به‌صورت موقت پایان داد و اعلام کرد که  “آثار هنری خلق شده توسط هوش مصنوعی” به دلیل عدم حضور و مشارکت انسان‌ها شامل قانون کپی‌رایت نخواهند شد.

انتشار جدیدترین نسخه از هوش مصنوعی زایای DALL-E 3 همزمان با اوج گرفتن رقابت میان کمپانی OpenAI و رقبای آن خصوصاً Midjourney و Stability AI است. در عرصه رقابتی هوش مصنوعی امروز، همه سرویس‌های ارائه‌دهنده این خدمات روزبه‌روز پیشرفته‌تر و بهتر خواهند شد.

کمپانی OpenAI کمتر از دو هفته دیگر و در ماه اکتبر نسخه جدید DALL-E را ابتدا در دسترس کاربران اشتراکی ChatGPT، و سپس در آزمایشگاه‌های تحقیقاتی و سرویس API قرار خواهد داد. هنوز مشخص نیست که آیا نسخه رایگان این ابزار در دسترس عموم قرار خواهد گرفت یا خیر.

براساس گزارش وبسایت منبع تصاویر Everypixel، ابزارهای هوش مصنوعی زایا موفق شدند در عرض یک‌سال بیش از 150 میلیارد تصویر مختلف را خلق کنند! پیش‌بینی می‌شود که با عرضه نسخه جدید ابزار DALL-E 3، این عدد باز هم رشد صعودی را تجربه کند.

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array