به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، اپلیکیشن Threads ساخته کمپانی متا که برای رقابت مستقیم با توییتر توسعه داده شده است، امروز برای مدت‌زمانی کوتاه در گوگل‌پلی مشاهده شده است.

الساندرو پالوزی، توسعه‌دهنده و برنامه‌نویسی که مکرراً در پی افشای قابلیت‌های پنهان و امکانات جالب برنامه‌های مختلف است، صبح امروز با انتشار توییتی اعلام کرد که اپلیکیشن جایگزین توییتر، Threads در گوگل‌پلی منتشر شده است.
البته به‌نظر می‌رسد که این انتشار یک اشتباه سهوی بوده، چون درحال حاضر هیچ اثری از دستاورد کمپانی متا در گوگل‌پلی به چشم نمی‌خورد.

Threads
نمایی از توضیحات اپ Threads در گوگل‌پلی

پالوزی با انتشار چند اسکرین‌شات، نمایی از رابط‌کاربری (UI) اپلیکیشن Threads را به نمایش گذاشت. در این تصاویر نمایی از صفحه لاگین دیده می‌شود که کاربران می‌توانند از طریق اکانت اینستاگرام خود در این اپلیکیشن وارد شود.
همچنین در تصویری دیگر، لیستی از افرادی که در اینستاگرام توسط کاربر دنبال می‌شوند نمایش داده می‌شود تا بتوان اکانت‌های دلخواه را در اپلیکیشن Threads نیز دنبال کرد.

صفحه لاگین
لیست فالویینگ‌های اینستاگرام در Threads

شباهت ظاهری توییتر و Threads

جای تعجب نیست که اپلیکیشن Threads شباهت بسیاری به توییتر دارد. در یکی از تصاویر، امکان ایجاد پست جدید به همراه تعداد کاراکترهای مجاز و آیکون سنجاق برای ارسال فایل/تصویر/ویدیو و غیره به‌همراه پست متنی دیده می‌شود.
در هنگام مشاهده پست‌ها نیز، آیکون‌های آشنا برای لایک کردن، بازنشر دادن، پاسخ دادن و به‌اشتراک‌گذاری دیده می‌شوند. حتی تیک‌های آبی احزار هویت اینستاگرام (که مشابه توییتر است!) نیز در این اپلیکیشن ارتباطی جدید وجود دارند.

نمایی از پست‌ها در این اپلیکیشن
پست متنی (مشابه توییت و قابلیت اتصال فایل)

اپلیکیشن ارتباطی Threads از ژانویه سال جاری با نام رمزی “Project 92” در کمپانی متا در دست ساخت و توسعه است. مدتی قبل نام عمومی و همچنین تصاویری از این اپلیکیشن منتشر شده بود که در اینجا قابل مشاهده هستند.

مدیر ارشد تولید کمپانی متا، کریس کاکس، در طی جلسه‌ای سراسری، پیش‌نمایشی از پلتفرم جایگزین توییتر را به کارمندان این کمپانی نشان داده بود.
همچنین او با کنایه به نحوه مدیریت ایلان ماسک و وضعیت فعلی توییتر گفته بود: “افراد سرشناس و مشهور بسیاری علاوه‌بر تولیدکنندگان محتوا برای فعالیت در چنین محیط امنی که به‌طرزی عاقلانه مدیریت می‌شود، ابراز تمایل کرده‌اند. محیطی که در آن می‌توان با خیال راحت به سیستم اعتماد کرد و به تولید محتوای عادلانه پرداخت.”

کمپانی متا هنوز تاریخ رسمی دقیقی برای عرضه این اپلیکیشن اعلام نکرده است. اما انتشار موقتی امروز، حتی به اشتباه، نشان‌دهنده این است که تا دسترسی عمومی به Threads فاصله چندانی نداریم.

همچنین الساندرو پالوزی مدتی پیش از توسعه چت‌بات‌های هوش مصنوعی برای بهبود رابطه تعاملی کاربران در اینستاگرام خبر داده بود.

منبع: The Verge

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array