به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، کمپانی گوگل با انتشار بیانیه‌ای جدید اعلام کرده قصد دارد قابلیت‌های هوش مصنوعی اپلیکیشن Google Photos را به‌صورت رایگان در اختیار همه کاربران خود قرار دهد.

به‌نظر می‌رسد آپدیت‌های بزرگی در انتظار برنامه Google Photos باشد. گوگل رو گذشته اعلام کرد که مجموعه‌ای از قابلیت‌های ویرایش تصویر برمبنای هوش مصنوعی ارتقایافته این برنامه به‌زودی به‌صورت رایگان در اختیار همه کاربران قرار خواهند گرفت. این قابلیت‌ها در گذشته فقط به گوشی‌های هوشمند برند پیکسل و کاربران نسخه اشتراکی اپلیکیشن Google Photos محدود بودند.
اما این غول تکنولوژی تصمیم گرفته قابلیت‌های خلاقانه‌ای مانند ابزار هوش مصنوعی Magic Editor که در کنفرانس توسعه سال گذشته Google I/O 2023 از آن رونمایی کرده بود را به عموم ارائه دهد.

هوش مصنوعی گوگل

چه کسانی واجد شرایط دریافت ابزارهای رایگان Google Photos هستند؟

از ابزارهایی که قرار است در دسترس همه کاربران قرار بگیرد می‌توان به Magic Eraser (حذف عناصر ناخواسته از تصاویر)، Photo Unblur (واضح کردن بخش‌های تار تصویر به کمک ماشین‌لرنینگ)، Portrait Light (تغییر منبع نور در تصاویر) و غیره اشاره کرد.

این مجموعه ابزارهای ویرایشی اپلیکیشن Google Photos تا این لحظه یک مزیت رقابتی و نقطه فروش برای گوشی‌های برند پیکسل کمپانی گوگل و جلب توجه کاربران اشتراکی سرویس ابری Google One به‌حساب می‌آمدند. اما با افزایش روزافزون ابزارهای ویرایشی برمبنای هوش مصنوعی در بازار، این غول تکنولوژی تصمیم گرفته تا این مجموعه ابزارها را به‌صورت رایگان در اختیار عده وسیع‌تری از مخاطبین و کاربران خود قرار دهد.

از میان تمام قابلیت‌های هوش مصنوعی برنامه Google Photos، ابزار Magic Editor موردتوجه‌ترین آنهاست. این قابلیت که سال گذشته همزمان با رونمایی از گوشی‌های پیکسل 8 و 8 پرو معرفی شده بود؛ به کاربران اجازه ویرایش حرفه‌ای تصاویر پیچیده‌تر را نیز می‌دهد. از قابلیت‌های این ابزار می‌توان به پر کردن یک فضای خالی، تغییر موقعیت یک شیء و یا تغییرات موردنظر در پس‌زمینه تصویر اشاره کرد.
با ابزار Magic Editor می‌توان رنگ آسمان را از طوسی به آبی تبدیل کرد، افراد اضافی موجود در پس‌زمینه عکس را به‌کلی حذف کرد، مرکز تصویر را تغییر داده و فضاهای خالی آن را با هوش مصنوعی پر کرد و عناصر شلوغی که تمرکز مخاطب را از بین می‌برند را محو نمود.

 Magic Editor
عملکرد ابزار ویرایشی هوش مصنوعی Magic Editor

شروط گوگل برای دسترسی به امکانات Google Photos

البته این اقدام گوگل چند شرط خاص خودش را نیز دارد. برای شروع، روند عرضه عمومی این ابزارها از تاریخ 15 می 2024 (26 اردی‌بهشت 1403) آغاز خواهد شد و دسترسی پیدا کردن همه کاربران در سطح جهانی به این ابزار اپلیکیشن Google Photos هفته‌ها زمان خواهد برد!
از طرف دیگر، برای دسترسی به این ابزار هوش مصنوعی، دستگاه‌های کاربران باید برخی مشخصات سخت‌افزاری موردنیاز گوگل را داشته باشند.
برای مثال در سیستم‌عامل ChromeOS، دستگاه‌های Chromebook Plus باید دارای نسخه 118+ یا بالاتر و رم حداقل 3 گیگابایت باشند. در گوشی‌های هوشمند نیز داشتن اندروید 8 و بالاتر و یا iOS 15 یا بالاتر الزامی‌ست. به گفته کمپانی گوگل، تبلت‌های پیکسل نیز شامل خواهند شد.

در گذشته نه‌چندان دور برای دسترسی به چنین نتایجی، کاربران باید تصاویر خود را با ابزارهای حرفه‌ای ویرایش عکس مانند فوتوشاپ به‌صورت دستی ادیت می‌کردند. اما حالا با ظهور و پیشرفت باورنکردنی تکنولوژی هوش مصنوعی، دریافت نتیجه‌های خارق‌العاده تنها با چند کلیک امکان‌پذیر است!

از دیگر محدودیت‌های گوگل می‌توان به این اشاره کرد که تمام گوشی‌های پیکسل به ابزار ویرایشی هوش مصنوعی Magic Editor در برنامه Google Photos دسترسی خواهند داشت؛ اما گوشی‌های اندروید و iOS واجد شرایط می‌توانند ماهانه 10 خروجی از این ابزار دریافت کنند. برای دسترسی بیشتر، خریداری کردن اشتراک Premium Google One الزامی خواهد بود.

اپلیکیشن گوگل فوتوز

در ادامه لیست کامل ابزارهای ویرایشی اپلیکیشن Google Photos که بدون هیچ محدودیتی و بدون نیاز به تهیه کردن سرویس اشتراکی Google One در دسترس همه کاربران خواهند بود را مرور خواهیم کرد:

  • Photo Unblur
  • Sky suggestions
  • Color pop
  • HDR effect
  • Portrait Blur
  • Portrait Light
  • Cinematic Photos
  • Styles in the Collage Editor
  • Video Effects

قابلیت هوش مصنوعی Best Take نیز همچنان به گوشی‌های پیکسل 8 و 8 پرو محدود خواهد بود.

منبع: Tech Crunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array