به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، جزایر فارو (Faroe) سری جدیدی از تمبرهای رمزارزی دیجیتالی را منتشر کرده‌اند که یک نسخه دیجیتالی آن به‌عنوان یک توکن غیرقابل تعویض (NFT) روی بلاکچین ذخیره می‌شود و در عین حال همچنان به عنوان هزینه پست واقعی می‌باشد.

در 23 ژوئن (31 خرداد)، وب‌سایت رسمی جزایر پستا فارو (Posta Faroe Islands) برای صدور هزینه پستی اعلام کرد که این منطقه خودمختار اولین مجموعه تمبرهای رمزارزی خود را به نام استمپس آف میبی (Stamps of Maybe) با همکاری وریس سیستمز (VariusSystems) منتشر کرد.

به گزارش سرویس پستی، هر تمبر فیزیکی دارای یک نسخه دیجیتالی است که روی بلاکچین ذخیره می‌شود که به کاربران اجازه می‌دهد تا در ایجاد تمبر دقت داشته باشند و به نادر بودن آن می‌افزاید.

NFT

مایکل دورنر (Michael Dorner)، مدیر عامل وریس سیستمز، پس از شرکت در نشستی با اتحادیه جهانی پست در سازمان ملل گفت که می‌تواند ببیند کشورهایی در سراسر جهان به موارد استفاده جدید از فناوری‌های نوظهور علاقه‌مند هستند.

“ما نه تنها به تمبرهای NFT، بلکه به فناوری بلاکچین و اینکه چگونه این انقلاب دیجیتال با بلاکچین‌های غیرمتمرکز می‌تواند به رشد کسب و کار آنها کمک کند علاقه زیادی داشتیم.”

تمبرهای مجموعه جزایر فارو به ایستگاه آب و هوای محلی فارو یعنی Veðurstova Føroya مرتبط هستند و از داده‌های آب و هوا در زمان فعال‌سازی برای تأثیرگذاری بر نحوه نمایش نسخه دیجیتالی تمبرها استفاده می‌کنند.

این اولین بار نیست که فناوری بلاکچین توسط یک سرویس پستی برای ایجاد تمبر به عنوان NFT و ابداع مجدد ایده جمع‌آوری تمبر، که به عنوان فیلاتلی (philately) نیز شناخته می‌شود، استفاده می‌شود.

پست‌‌ان‌ال (PostNL) هلند و پست‌ای‌جی (PostAG) اتریش نیز تمبرهای رمزارزی NFT منتشر کرده‌اند. اولین نسخه‌های پست‌ای‌جی در سال 2019 (1398) روی بلاکچین اتریوم راه‌اندازی شد، با تکرار دیگری در سال 2021 (1400) که عملکرد تراشه‌های ارتباطی میدان نزدیک را برای تأیید بیشتر اضافه کرد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array