به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، شبکه اجتماعی X از مدت‌ها پیش درباره رقابت مستقیم با لینکدین و توسعه قابلیت‌های کاریابی و استخدامی در این فضا صحبت کرده بود. حالا پس از چند ماه اکانت تسلا در X اولین آگهی‌های استخدامی را منتشر کرده است.

در اواسط تابستان سال جاری، اخباری مبنی بر ایجاد قابلیتی جدید در توییتر (قبل از ری‌برند به X!) منتشر شده بود که با استفاده از آن، کمپانی‌های احراز هویت شده در این پلتفرم امکان انتشار آگهی‌های استخدامی در حساب کاربری خود را خواهند داشت.

توسعه این قابلیت جدید در توییتر (X فعلی)، این شبکه اجتماعی جنجالی را مستقیماً وارد رقابت با پلتفرم کاریابی لینکدین می‌کرد.
هدف از آگهی‌های استخدامی منتشر شده در توییتر، ارجاع مستقیم و بدون واسطه افراد داوطلب به وبسایت کمپانی‌ها و شرکت‌هاست. همچنین این آگهی‌ها اطلاعات بیشتری درباره نحوه ارسال رزومه، موقعیت شغلی و محل استقرار، دورکاری/حضور در محل کار و دیگر موارد جانبی به کارجویان ارائه خواهد داد.

برای اولین بار یک محقق حوزه اپلیکیشن به‌نام نیما اوجی با انتشار اسکرین‌شاتی از این قابلیت که توییتر آن را “Twitter Hiring” نام‌گذاری کرده است، خبر داده بود. به گفته اوجی، کمپانی‌های احراز هویت شده می‌توانند تا ۵ آگهی شغلی به پروفایل‌های خود بیفزایند و افراد مستعد را در جریان سمت‌های شغلی آزاد مجموعه خود قرار دهند.

تسلا

پس از فروکش کردن این اخبار و بلااستفاده ماندن اکانت Twitter Hiring، توییتر رسماً وارد فاز ری‌برند به X شد و تغییرات بسیار زیاد و چشمگیری در این شبکه اجتماعی اتفاق افتاد.
تقریباً ماه گذشته، ایلان ماسک، مالک این پلتفرم با انتشار پست جدیدی این قابلیت جدید را تأیید کرد تا رسماً X را دربرابر لینکدین قرار دهد.

ماسک که به‌هیچ‌وجه میانه خوبی با پلتفرم لینکدین ندارد، در پست خود نوشته بود که همیشه از کارجویان درخواست ارسال رزومه و بیوگرافی را در قالب یک ایمیل دارد و از هرگونه استفاده و یا ارجاع به لینکدین امتناع خواهد کرد.

براساس گزارشات روزنامه Bloomberg، پلتفرم X برای دستیابی به این هدف، شروع به جمع‌آوری اطلاعات و جزئیات تکمیلی درباره شغل و پیشینه تحصیلی کاربران و همچنین داده‌های بیومتریک آنان کرده است.
امکان انتشار آگهی‌های شغلی بخشی از اشتراک ماهانه 1000 دلاری پلتفرم X برای “سازمان‌ها و کمپانی‌های احراز هویت‌شده” می‌باشد.

X

انتشار اولین آگهی‌های شغلی تسلا در X

حالا بالاخره اولین بار، کمپانی تسلا به‌صورت رسمی آگهی‌های استخدامی خود را در پروفایل X خود منتشر کرده است. اکانت “Tesla Recruiting” با انتشار یک پست از افزودن آگهی‌های استخدام به حساب‌های تسلا خبر داده است. ایلان ماسک نیز با پاسخ دادن به این پست تسلا نوشته “با مراحل اولیه پلتفرم استخدامی X روبه‌رو هستیم”. این اطلاع‌رسانی به این معناست که کمپانی‌های دیگر نیز می‌توانند با استفاده از همین قابلیت، موقعیت‌های شغلی خود را به کارجویان ارائه دهند.

جامعه کاربران X واکنش مثبتی به این اخبار داشتند و از آن استقبال کرده‌اند. برخی از منتقدین معتقدند که شباهت این قابلیت کاریابی به هدف و رسالت پلتفرم لینکدین بی‌شباهت نیست که در واقع هدف از توسعه آن همین بوده است!

این قابلیت جدید یک قدم روبه‌جلو در مسیر تبدیل شدن X به یک سوپراپلیکیشن یا “اپلیکیشن همه‌کاره” می‌باشد. ایلان ماسک در این مدت تلاش داشته تا با معرفی قابلیت‌های اختصاصی و کاربردی مانند پخش زنده ویدیویی، انتشار متن‌های طولانی، برقراری تماس صوتی و تصویری و غیره؛ افراد بیشتری را به خرید اشتراک X Premium ترغیب کند.

ماسک مدتی قبل پیش‌بینی کرده بود که شبکه اجتماعی X در مسیر رسیدن به ارزش 1 میلیارد دلار است و این تصویر اصلاً دور از ذهن نیست! لیندا یاکارینو، مدیرعامل جدید این پلتفرم نیز چند روز پیش ادعا کرده بود که بالاخره در اوایل سال 2024، شبکه اجتماعی X به سودآوری خواهد رسید.

منبع: teslarati

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array