به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، ادوبی ابزارهای جدید و ویژگی‌های مرتبط با هوش مصنوعی را به نرم‌افزار طراحی ایلوستریتور (Illustrator) و فتوشاپ خود اضافه کرده است که هدف آن سرعت بخشیدن به روند انجام کارهای خلاقانه است. به‌روزرسانی‌های جدید به‌لطف آخرین مدل هوش مصنوعی ادوبی یعنی Firefly Vector به ایلوستریتور افزوده می‌شود. این ویژگی روز گذشته در نسخه بتای عمومی در دسترس همه قرار گرفت.

آخرین مدل Firefly Vector Adobe ویژگی‌های جدیدی مانند Generative Shape Fill ارائه می‌کند که به کاربران اجازه می‌دهد وکتورهای دقیقی را از طریق اعلان‌های متنی به اشکال اضافه کنند. این مدل به روزرسانی شده ویژگی بتای متن به الگو (Text to Pattern) را نیز بهبود می‌بخشد، که می‌تواند برای ایجاد الگوهای وکتور مقیاس‌پذیر و سفارشی در مواردی مانند تصاویر پس زمینه یا همان والپیپرها استفاده شود. ویژگی دیگر با نام Style Reference، می‌تواند خروجی‌هایی تولید کند که تصویری برعکس از طرح‌ها همانند تصویر آینده خلق می‌کند.

گیف ادوبی فتوشاپ و ایلوستریتور
این فایل GIF روند استفاده از ابزار Adobe Illustrator’s Text to Pattern را نشان می‌دهد.

به غیر از قابلیت‌های هوش مصنوعی مولد، در به‌روزرسانی اخیر ایلوستریتور، ابزار Dimension نیز معرفی شده است که به طور خودکار اطلاعات مربوط به اندازه را به پروژه‌ها اضافه می‌کند؛ ویژگی Mockup برای پیش‌نمایش ظاهر طراحی‌ها در محصولات سه‌بعدی و Retype برای تبدیل متن ثابت در تصاویر به آیتمی قابل ویرایش نیز از دیگر قابلیت‌های جدیدی است که ادوبی به این ابزار طراحی اضافه کرده است.

قابلیت‌های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی در ادوبی فتوشاپ

علاوه بر ایلوستریتور، چند ویژگی جدید به فتوشاپ نیز اضافه شده است. ویژگی Generate Image که با آخرین مدل Firefly Image 3 ادوبی ارائه شده است، اکنون در نسخه‌های دسکتاپ و برنامه‌های تحت وب فتوشاپ در دسترس است و به شما اجازه می‌دهد همانند Dall-E یا میدجرنی، با دستورات متنی خود، یک تصویر خلق کنید. ویژگی Enhance Detail در بخش Generative Fill می‌تواند هنگام اعمال بر روی تصاویر بزرگ، وضوح و جزئیات بیشتری را به آن اضافه کند. ابزار Selection Brush نیز به کاربران این امکان را می‌دهد که با رنگ کردن بخش خاصی از یک بوم، اشیاء خاصی را به راحتی انتخاب و از آن جدا کنند.

از زمانی که این شرکت اولین مدل Firefly خود را در سال گذشته معرفی کرد، این جدیدترین نسخه از ویژگی‌های هوش مصنوعی مولدی است که ادوبی برای محصولات خود معرفی می‌کند.

منبع: theverge

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array