به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، شرکت هوش مصنوعی انتروپیک (Entropic) از یک ابزار جدید با نام  Claude 3.5 Sonnet رونمایی کرده است که ظاهراً قرار است عملکردی بهتر از GPT-4o داشته باشد. این مدل هوش مصنوعی اکنون در دو نسخه تحت وب و iOS در اختیار کاربران Claude قرار دارد و Entropic در تلاش است تا آن را در دسترس توسعه‌دهندگان نیز قرار دهد.

گفته می‌شود انتروپیک از نام هایکو (Haiku) برای کوچکترین مدل خود، سونت (Sonnet) برای مدل میان‌رده خود و نام اپوس (Opus) برای مدل پرمیوم خود استفاده می‌کند. این شرکت مدعی شده است که عملکرد مدل Sonnet 3.5 به مراتب بهتر از Opus 3 است و مدل جدید ظاهراً دو برابر قدرتمندتر از مدل قبلی است.

این شرکت گفته است قصد دارد مدل هوش مصنوعی Claude 3.5 Sonnet را به ابزاری تبدیل کند که به شرکت‌ها اجازه می‌دهد دانش، اطلاعات و امور جاری خود را به شکلی ایمن در یک فضای اشتراکی متمرکز نمایند. 

هوش مصنوعی انتروپیک

مقایسه عملکرد Claude 3.5 Sonnet انتروپیک با سایر مدل‌های رایج هوش مصنوعی

در گزارش انتروپیک آمده است که مدل هوش مصنوعی جدید این شرکت (Claude 3.5 Sonnet) از مجموع 9 بنچمارک کلی در هفت مورد و از مجموع 5 بنچمارک بصری در 4 مورد نسبت به Gemini 1.5 Pro، GPT-4o و مدل ۴۰۰ میلیارد پارامتری Llama 3 امتیاز بیشتری کسب کرده است. البته، توسعه سریع هوش مصنوعی و وجود پارامترهای متعدد مربوط به شاخص‌های عملکرد، قضاوت دقیق در مورد بازده یک مدل نسبت به بقیه، کار دشواری است.

انتروپیک مدعی شده است که عملکرد Claude 3.5 Sonnet در نوشتن و ترجمه کد، انجام وظایف چند مرحله‌ای، تفسیر نمودارها و رونویسی متن از تصاویر بسیار بهتر است. این مدل با درک بهتری که از طنز دارد، قادر است به زبانی نزدیک به زبان انسانی بنویسد.

علاوه بر این، انتروپیک از قابلیت جدیدی با نام Artifacts نیز رونمایی کرده است که به شما امکان می‌دهد نتایج جستجوهای خود در هوش مصنوعی را مشاهده کرده و با آنها تعامل داشته باشید. به عنوان مثال، اگر از هوش مصنوعی بخواهید چیزی را برای شما ترسیم کند، پیش نمایش آن را به شما ارائه می‌دهد و شما می‌توانید به کمک اپلیکیشن Claude آن پاسخ را به طور مستقیم ویرایش کنید.

منبع: theverge

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array