به گزارش ایران دکونومی، در این مجمع طی انتخابات، هیئت رئیسه دوره ششم شامل یک نفر رئیس، دو نفر ناظر و یک نفر منشی و هیئت مدیره انجمن وی‌سی شامل هفت عضو ثابت، دو عضو علی‌البدل و یک نفر بازرس تعیین می‌شوند.

طبق اساسنامه مصوب مجمع انجمن باید از بیست روز قبل اطلاع رسانی می‌شد و به همین دلیل این مجمع از اوایل شهریورماه به اواخر آن انتقال یافت.

انتخابات انجمن وی‌ سی ایران

نتایج انتخابات اعلام شد

در پی این انتخابات، محمدحسین سجادی نیری، از تکنوتجارت، مهدی سادات رسول از صندوق شریف، محمدمهدی فریدوند از صندوق تهران، عباسعلی کارشناس از صندوق تلاشگران، سیاوش صمیمی از صندوق ستارگان، آرش فرح‌وشی از صندوق لرستان و رضا باقری از اسمارت‌آپ به عنوان ۷ عضو اصلی هیئت مدیره انجمن انتخاب شدند. همچنین فرزین فردیس از سرآوا و مهدی عباسخانی از حرکت اول نیز به عنوان اعضای علی‌البدل هیئت مدیره انجمن آرا لازم را به دست آوردند. رئیس هیئت مدیره طی یکماه آینده نیز انتخاب شد.

انتخابات انجمن وی‌ سی ایران

انجمن سرمایه‌گذاری خطرپذیر در سالی که گذشت

دکتر مهدی فریدوند، رئیس انجمن وی‌سی در این مجمع به ارائه گزارش انجمن در سال ۱۴۰۱ پرداخت. وی اهداف انجمن را توسعه و ترویج ادبیات سرمایه‌گذاری خطرپذیر، انتقال تجربیات موفق سرمایه‌گذاری خطرپذیر، استانداردسازی رویه‌ها و فعالیت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر و ارتقا تعاملات فعالان صنعت با نهادها و سازمان‌های دولتی حامی نوآوری بیان کرد.

فریدوند همچنین به بزرگترین دستاورد انجمن وی‌سی که «شکل‌گیری شبکه ارتباطی» بود اشاره کرد و از «حرکت اول» به عنوان حامی انجمن قدردانی نمود.

انتخابات انجمن وی‌ سی ایران

جلسات انجمن در ۱۴۰۱

انجمن سرمایه‌گذاری خطرپذیر ایران در سال گذشته ۱۱ جلسه رسمی هیئت مدیره و ۱۰ جلسه فوق‌العاده پیش آمده برگزار کرد، همچنین انجمن در ۲۲جلسه کارگروه شورای راهبری و تولیدات دانش‌بنیان منظم حضور داشتند و در جلسات فرعی و موضوعی نیز مشارکت کردند.

همچنین جلساتی با اعضای حقوقی کارگروه شورای راهبری فناوری‌ها و تولیدات دانش بنیان، رئیس، معاونین و مدیران صندوق نوآوری شکوفایی و معاونت علمی ریاست جمهوری در راستای اهداف انجمن برگزار شده است.

انجمن در سالی که گذشت به عضویت در کمیسیون تخصصی سازمان ملی کارآفرینی (زیرمجموعه اتاق بازرگانی) و اتحادیه انجمن‌های علمی (زیر نظر وزارت علوم) درآمده و در رویدادها، پنل‌ها و برنامه‌های مرتبطی مثل بخش Finotex نمایشگاه اینوتکس۲۰۲۳ شرکت داشته است.

فعالیت‌های شاخص و گزارش اعضای انجمن در ۱۴۰۱

فریدوند پیگیری‌های شاخص صورت پذیرفته انجمن را به شرح زیر بیان کرد:

۱.مشارکت انجمن در تدوین قانون جهش دانش‌بنیان

۲.مشارکت در نگارش و اصلاح آئین‌نامه‌های مرتبط با قانون جهش تولید دانش بنیان

۳.پیگیری برای ابلاغ قانون، آئین‌نامه‌ها و دستوالعمل‌های مرتبط به قانون جهش تولید دانش‌بنیان

۴.پیگیری و مکاتبات صورت پذیرفته جهت اصلاح آئین‌نامه اعتبار مالیاتی طرح شده در قانون جهش تولید دانش‌بنیان

۵.مکاتبات و پیگیری با معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و صندوق نوآوری شکوفایی و نماینده بانک مرکزی و وزارت اقتصاد در کارگروه در خصوص عدم همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ قانون برنامه و بودجه

انتخابات انجمن وی‌ سی ایران

نگاهی بر گزارش مالی انجمن

مهدی امانی خزانه‌دار انجمن سرمایه‌گذاری خطرپذیر، خلاصه‌ای از صورت‌های مالی انجمن در یکسال گذشته را بررسی کرد.

بر طبق این گزارش درآمد انجمن در سال گذشته ۲میلیارد تومان بوده که به نسبت سال قبل ۷۰-۸۰٪ رشد داشته است.

۱میلیارد و ۳۰۰میلیون تومان نیز مقدار هزینه‌های انجمن بود که به نسبت سال گذشته ۱میلیارد رشد کمتری داشته و سود خالص انجمن نیز ۷۰۰میلیون تومان بیان شد.

صورت‌های مالی انجمن خطرپذیر ایران منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۱ نیز مطلوب ارزیابی گردید.

گفتگوهای حاشیه رویداد

در حاشیه رویداد، در گفتگو به شرح زیر انجام شد:

۱.گفتگو با مهدی عباسخانی، مدیرعامل حرکت اول {مشاهده ویدئو}

۲.گفتگو با فرزین فردیس، مدیرعامل سرآوا {مشاهده ویدئو}

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array